Mataró redueix un 52% les retencions gràcies als nous enllaços de la C-32

ACN Mataró.-Mataró ha aconseguit reduir un 52% les retencions gràcies als nous enllaços de l'autopista C-32 en els primers dos mesos de funcionament. Així ho ha explicat la subdirectora general d'Abertis, Anna Bonet, durant la inauguració d'aquests enllaços que ha comptat amb la presència del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull. Els nous enllaços van entrar en funcionament l'1 d'agost i han permès millorar la connexió dels enllaços 99 i 100 cap al centre de Mataró, la C-60, l'Hospital i el centre comercial Mataró Parc. D'altra banda, el conseller ha reiterat que el govern no prorrogarà la concessió dels peatges de l'autopista i ha afegit que es treballa en buscar el consens per un model més europeu i homogeni, com el de l'eurovinyeta.

Rull ha començat la seva visita a Mataró observant de primera ara els nous enllaços de la C-32. Els treballs han comptat amb una inversió de 7,2 MEUR i han consistit en la remodelació a l'enllaç 100 de l'autopista, el de Mataró Oest. Amb aquesta actuació s'ha millorat la fluïdesa del trànsit, especialment en hores punta, i s'ha aprofitat per construir una passera peatonal que permet un enllaç directe amb la zona comercial. Bonet ha explicat que en els dos primers mesos de servei s'ha observat com s'ha pogut canalitzar el trànsit local que accedeix a l'àrea comercial i la zona hospitalària i que la nova rotonda cap a Argentona absorbeix 1.900 vehicles diaris que surten de l'autopista i s'incorporen al a C-60 en sentit mar. La subdirectora però ha destacat que el canvi més substancial ha estat la reducció d'un 52% de les retencions, així com que la incidència de l'autopista ha baixat un 82%. El conseller de Territori i Sostenibilitat ha destacat la importància d'una actuació com aquesta no només per a la gestió de la mobilitat sinó també per a la reducció de la contaminació i la lluita contra el canvi climàtic. Fi dels peatgesEn ser preguntat sobre la fi de la concessió el peatge de la C-32 el 2021, Rull ha afirmat que el Govern no treballa en una solució per aquest peatge en concret sinó que el que vol impulsar és un nou model per a la gestió de la mobilitat en el conjunt del país. En aquest sentit, ha reiterat que la voluntat de l'administració catalana és no renovar aquestes concessions i caminar cap a un altre model. "No prorrogarem les concessions i deixaran d'existir les barreres de peatge com les tenim concebudes actualment", ha dit.Rull ha afegit que la seva voluntat és caminar cap a un sistema de gestió de la mobilitat "que s'assembli més al que tenen a Suïssa o Àustria, com pot ser la vinyeta" però ha afegit que això es vol fer amb consens de tots els grups parlamentaris, del món local i dels sectors socials i econòmics del país. Ha dit que aquest model ha de permetre superar el doble greuge que viu Catalunya: un amb l'Estat perquè paga més peatge i un altre entre comarques, perquè n'hi ha que paguen més peatges que altres.Així, ha dit que el govern treballarà els propers sis mesos per arribar a aquest nou model de la mobilitat "amb visió ambiciosa" per aconseguir un sistema "d'un pagament per ús que sigui coherent, sostenible, harmònic i just". Ha afegit que encara hi ha autopistes amb concessió estatal però ha dit que l'objectiu és poder fer un model únic a mesura que s'esgotin aquestes concessions. Nous pantalans al portPer últim, Rull i Bote han procedit a inaugurar els nous pantalans del Port de Mataró. Les obres van sorgir arran d'un accident que va tenir lloc el maig del 2015 quan es va enfonsar una passarel·la i es van veure afectades tres embarcacions. Les obres han consistit en una millora de les instal·lacions, la incorporació de la telegestió i els sistemes de detecció de fuites i una nova estructura que absorbeix la pujada del nivell de l'aigua que s'està produint pel canvi climàtic. El secretari de Territori, Ricard Font, ha posat en valor que el port compta amb 1.080 amarrament, 100.000 metres d'activitat comercial i una oferta hotelera amb un centenar d'habitació. Ha afegit que genera 500 llocs de treball directes i indirectes i una inversió de 16 MEUR de manera directa. Font ha posat com a exemple aquest port per a la resta del sistema portuari català.El conseller ha afegit que l'objectiu és que els ports siguin generadors d'oportunitats i ha assegurat que la futura llei de ports treballarà en aquesta direcció. Tant Rull com l'alcalde de Mataró, David Bote, han insistit també en la importància que el port sigui una part més de les ciutats i no hi hagi barreres entre aquestes infraestructures.

Anar al contingut