Masquefa i Anaigua creen un fons amb 5.000 euros anuals per atendre les famílies que no poden pagar l'aigua

Masquefa i Anaigua creen un fons amb 5.000 euros anuals per atendre les famílies que no poden pagar l'aigua

Masquefa i Anaigua creen un fons amb 5.000 euros anuals per atendre les famílies que no poden pagar l'aigua

ACN Masquefa.-L'Ajuntament de Masquefa i l'empresa subministradora Anaigua han acordat la creació d'un fons de solidaritat per atendre les famílies que no poden pagar el rebut de l'aigua al municipi. El consistori aportarà 2.000 euros anuals i Anaigua 3.000 per tal de contribuir a la liquidació total o parcial del pagament de la factura del servei municipal d'aigua. Les persones que s'hi vulguin acollir s'hauran d'adreçar als serveis socials municipals perquè valorin la idoneïtat de l'atorgament de l'ajuda. Des de l'Ajuntament, l'alcalde Xavier Boquete ha apel·lat a "l'obligació" de l'administració a facilitar que els veïns "tinguin unes condicions de vida dignes". "Creiem que mesures com les que avui anunciem contribuiran, si més no, a alleugerir la situació econòmica i familiar d'aquestes persones", ha afegit.

L'ajuda suposarà la bonificació parcial o total de les factures posteriors al moment de la confirmació del dret a l'ajuda, alhora que també s'ajornaran les factures pendents de pagament amb la corresponent reobertura del subministrament si la suspensió per impagament s'hagués efectuat. En qualsevol cas, expliquen des de l'Ajuntament, es garantirà la continuïtat del subministrament durant 6 mesos a partir de l'acceptació de la petició d'ajuda.Protocol davant de situacions de pobresa energètica o vulnerabilitat econòmica.L'Ajuntament i Anaigua també han formalitzat un protocol per tal de regular les actuacions a dur a terme davant de situacions de pobresa energètica, així com per garantir el servei d'aigua a totes aquelles persones i famílies que es troben en situació de vulnerabilitat econòmica i en risc d'exclusió residencial. Aquest protocol s'ha creat per atendre les persones que no poden fer frontal pagament de la factura pel consum d'aigua, i evitar, així, talls de subministrament.El protocol també regula com caldrà actuar davant la situació que l'usuari deixi de pagar el rebut de l'aigua, els canvis de nom per poder optar a una bonificació, i els casos d'habitatges ocupats.