Les marxes lentes dels camioners causen fins a 12 quilòmetres de cua a Tarragona
En plena operació sortida del pont del Pilar, els transportistes han protestat per la prohibició de circular en algunes vies
Les protestes dels transportistes han complicat l'operació sortida del pont del Pilar. Les marxes lentes de camions a diferents vies de tot Catalunya, que han començat passades les 5 de la tarda, han provocat fins a 12 quilòmetres de cua. A més, s'ha col·lapsat la ronda Litoral, on els camions que anaven cap a l'autopista s'han sumat al trànsit congestionat a les vies habituals d'una operació sortida amb tres dies de festa per a molta gent.
Les últimes incidències han estat a la B-23, a Molins de Rei, l'A-2 a Sant Joan Despí i l'AP-7 al Papiol, però a quarts de 10 de la nit ja s'hi circulava amb normalitat.
ℹ️Normalitzat el trànsit als tram de la B-23 i A-2 afectats per marxes lentes @transitb23 @transita2 https://t.co/idLj2sRjk1
Trànsit (@transit) 11 d'octubre de 2018
La retenció més llarga ha estat la de l'AP-7 a Tarragona en sentit sud, on la situació s'ha normalitzat al voltant de les 8 del vespre. Ha passat el mateix a l'A-7, a la mateixa demarcació, on s'ha registrat embussos de fins a 7 quilòmetres.
✅Circulació normalitzada a l'AP-7 entre Torredembarra i Tarragona en sentit sud https://t.co/66PWWcvcqe
Trànsit (@transit) 11 d'octubre de 2018
Els camions a velocitats baixes també han causat problemes de trànsit a l'N-340 del Vendrell cap a Tarragona.
En el cas de Tarragona, més de 200 transportistes han seguit la protesta convocada per la patronal FEAT. La marxa lenta ha començat per l'A-7 i l'N-340 fins a l'accés a l'autopista a Altafulla. El recorregut de tornada s'ha fet per l'AP-7.
Es transportistes duien cartells reclamant que l'autopista sigui gratis i han lamentat el sobrecost econòmic i que alguns recorreguts se'ls han allargat "fins a 20 quilòmetres" a causa de la prohibició.
ℹ Una marxa lenta a l'AP-7 provoca 12km de retencions entre Torredembarra i Tarragona en sentit sud.
Trànsit (@transit) October 11, 2018
Més de 280 camions és mobilitzen al Camp de #Tarragona i les #TerresdelEbre #FEAT pic.twitter.com/kkrCjM0BiC
CatInfo Tgn-Ebre (@Cati_Tarragona) 11 d'octubre de 2018
A Barcelona, els camions han seguit el camí des de la ronda Litoral fins a l'A-2 i l'AP-7. Els principals problemes han estat a l'A-2, entre Cornellà i Molins de Rei, i a la ronda Litoral, on hi han hagut fins a 9 quilòmetres de cues.
La capçalera de la marxa de centenars de camions a Barcelona ha arribat a la sortida de Rubí-Mirasol de l'AP-7. Encara n'hi ha sortint per la Ronda Litoral. Reclamen ajudes a les administració contra l'encariment dels costos. pic.twitter.com/ALzI434Dr5
Joan Garcia Riera (@JGarciaRiera) 11 d'octubre de 2018
ℹ A causa d'una marxa lenta, hi ha 6km de retencions a l'A-2 entre Cornellà i Sant Joan Despí en sentit Martorell. pic.twitter.com/vkonQkdQ31
Trànsit (@transit) October 11, 2018
So eixordador dels camions i la seva #marxalenta al punt que acaba la B-10 i canvia a A2, a tocar Splau. I camp @RCDEspanyol, a #Cornellà. pic.twitter.com/QYnDCTuIrB
Mireia Segú (@Mirsegu) October 11, 2018
Centenars de transportistes en marxa lenta per la B-23 contra haver de circular obligats per autopistes i reclamant poder sortir del Port de Barcelona per la Ronda Litoral cap el nord. pic.twitter.com/vV2x6JfFRq
Joan Garcia Riera (@JGarciaRiera) October 11, 2018
Centenars de camions secunden la mobilització de transportistes per la B-23. Han sortit del Port de Barcelona. Van fins a Rubí i tornen. pic.twitter.com/ivC83UXyqr
Joan Garcia Riera (@JGarciaRiera) 11 d'octubre de 2018
ℹ️A la B-23 hi ha retencions entre Molins de Rei i el Papiol en direcció Martorell també per marxa lenta@transitb23 pic.twitter.com/HTkzMoT4La
Trànsit (@transit) October 11, 2018
A Girona, abans que els camions entressin a l'autopista, els Mossos d'Esquadra han començat a fer desviaments de trànsit. Ja fa cinc anys que els camions tenen vetat el pas per l'N-II en aquestes comarques. Els transportistes reclamen que se'ls bonifiqui el 100% del peatge i es queixen que ells hagin de pagar la factura de la falta d'inversió a les carreteres.
La marxa lenta ha recorregut el tram de l'AP-7 entre els peatges de Fornells de la Selva i Girona Nord. Ha girat per la C-66 i ha tornat a l'autopista per anar al punt d'inici. Aquesta volta l'han feta dues vegades, fent sonar els clàxons en diverses ocasions.
Una vintena de camions circulen en marxa lenta a aquesta hora contra l'obligatorietat de circular per l'AP7 a les comarques de Girona. Reclamen la gratuitat dels peatges. pic.twitter.com/UowLFZNH3u
CatInfo Girona (@Cati_Girona) October 11, 2018
🚙📢Retencions AP-7 de Fornells de la Selva a Vilademuls ->França per marxa lenta #equipviari
Equip Viari (@equipviari) October 11, 2018
Finalizan las retenciones entre Fornells y Vilademuls-> Francia.
Tráfico Autopistas (@infoautopista)
Continúa la #manifestación en #AP7 -> Barcelona. Ahora retenciones entre Girona N. y Fornells⚠️ A l'N-340 a Altafulla també hi ha retencions en sentit nord per marxa lenta de transportistes @transitn340 pic.twitter.com/3VNaHFp1oE
Trànsit (@transit) October 11, 2018
A Lleida, una cinquantena de transportistes han participat a la marxa lenta per l'N-240. D'aquesta manera han denunciat l'obligació d'agafar l'AP-2 entre les Borges Blanques i el Pla de Santa Maria, una mesura que, diuen, els suposa un cost addicional de 400 euros al mes per camió.
A dos quarts de sis han començat a circular els transportistes que s'han concentrat al Polígon de #Lleida. Ara es dirigeixen cap a l'N-240.
Alba Barbosa (@albabarb_) October 11, 2018
Van en fila, i encapçala la marxa una pancarta que reclama: "No prohibició. Prou peatges". pic.twitter.com/wScdxf9dVg
La marxes lentes estaven convocades a Barcelona, a la ronda Litoral en direcció Llobregat des del port i l'AP-7 fins a Rubí. A Girona, a l'N-2 fins al canvi de sentit de la C-25 i fins al peatge de l'AP-7a Girona Nord i la C-66 en direcció Banyoles. A Tarragona, a l'A-7, l'N-340 i l'AP-7. I a Lleida a l'N-240 i l'AP-2.
La circulació ja era complicada en algunes vies abans de les marxes lentes a causa d'accidents, avaries o volum de trànsit.
Trànsit, que permet consultar l'estat de la xarxa viària en temps real, ha informat de les hores que es preveuen més complicades a la carretera, per volum de circulació, en aquesta operació sortida:
ℹ️🚗🚙🚕Aquesta és la previsió de dies i hores amb més volum de trànsit d'aquest cap de setmana llarg on hi haurà una mobilitat elevada👇 pic.twitter.com/bGEHhglRmj
Trànsit (@transit) October 11, 2018
Els transportistes protesten per la prohibició de circular a carreteres com l'N-340, a Tarragona i l'Ebre, l'N-240 a Lleida, l'N-II a Girona o la ronda Litoral en sentit nord a Barcelona, i l'obligació de passar per l'autopista.
I amb unes bonificacions que no els compensen, segons diuen, l'encariment de cost que els representa haver de pagar peatge. Lluís Pérez regenta una empresa de transports i amb el seu camió abans anava per l'N-340 i ara ha de passar per l'AP-7.
"Mai hem discutit la seguretat de circular per l'autopista, mai. El que sempre hem dit és que no podem anar obligats. Som treballadors, som contribuents del sistema."
Aquesta setmana el Ministeri de Foment s'ha mostrat obert a consensuar amb la Generalitat les bonificacions. De moment, el conseller de Territori, Damià Calvet, ha expressat la disposició a reconsiderar una de les demandes del sector.
"Volem ajustar alguns dels temes que hem posat en marxa, com per exemple la reincorporació dels vehicles pesants en el sentit de la marxa. Això ajudarà que s'entengui millor en el sector del transport aquesta mesura, que és bàsicament de seguretat."
- ARXIVAT A:
- Mobilitat