Les marxes lentes dels camioners causen fins a 12 quilòmetres de cua a Tarragona

En plena operació sortida del pont del Pilar, els transportistes han protestat per la prohibició de circular en algunes vies
Les marxes lentes dels camioners causen fins a 12 quilòmetres de cua a Tarragona
Barcelona

Les marxes lentes dels camioners causen fins a 12 quilòmetres de cua a Tarragona

En plena operació sortida del pont del Pilar, els transportistes han protestat per la prohibició de circular en algunes vies
Redacció Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Les protestes dels transportistes han complicat l'operació sortida del pont del Pilar. Les marxes lentes de camions a diferents vies de tot Catalunya, que han començat passades les 5 de la tarda, han provocat fins a 12 quilòmetres de cua. A més, s'ha col·lapsat la ronda Litoral, on els camions que anaven cap a l'autopista s'han sumat al trànsit congestionat a les vies habituals d'una operació sortida amb tres dies de festa per a molta gent.   

Les últimes incidències han estat a la B-23, a Molins de Rei, l'A-2 a Sant Joan Despí i l'AP-7 al Papiol, però a quarts de 10 de la nit ja s'hi circulava amb normalitat. 

 

 

 

 

La retenció més llarga ha estat la de l'AP-7 a Tarragona en sentit sud, on la situació s'ha normalitzat al voltant de les 8 del vespre. Ha passat el mateix a l'A-7, a la mateixa demarcació, on s'ha registrat embussos de fins a 7 quilòmetres. 

 

Els camions a velocitats baixes també han causat problemes de trànsit a l'N-340 del Vendrell cap a Tarragona.

En el cas de Tarragona, més de 200 transportistes han seguit la protesta convocada per la patronal FEAT.  La marxa lenta ha començat per l'A-7 i l'N-340 fins a l'accés a l'autopista a Altafulla. El recorregut de tornada s'ha fet per l'AP-7. 

Es transportistes duien cartells reclamant que l'autopista sigui gratis i han lamentat el sobrecost econòmic i que alguns recorreguts se'ls han allargat "fins a 20 quilòmetres" a causa de la prohibició. 

 

 

A Barcelona, els camions han seguit el camí des de la ronda Litoral fins a l'A-2 i l'AP-7. Els principals problemes han estat a l'A-2, entre Cornellà i Molins de Rei, i a la ronda Litoral, on hi han hagut fins a 9 quilòmetres de cues.

 

 

 

 

 

 

 

A Girona, abans que els camions entressin a l'autopista, els Mossos d'Esquadra han començat a fer desviaments de trànsit. Ja fa cinc anys que els camions tenen vetat el pas per l'N-II en aquestes comarques. Els transportistes reclamen que se'ls bonifiqui el 100% del peatge i es queixen que ells hagin de pagar la factura de la falta d'inversió a les carreteres.

La marxa lenta ha recorregut el tram de l'AP-7 entre els peatges de Fornells de la Selva i Girona Nord. Ha girat per la C-66 i ha tornat a l'autopista per anar al punt d'inici. Aquesta volta l'han feta dues vegades, fent sonar els clàxons en diverses ocasions. 
 

 

 

 

A Lleida, una cinquantena de transportistes han participat a la marxa lenta per l'N-240. D'aquesta manera han denunciat l'obligació d'agafar l'AP-2 entre les Borges Blanques i el Pla de Santa Maria, una mesura que, diuen, els suposa un cost addicional de 400 euros al mes per camió. 
            

 

La marxes lentes estaven convocades a Barcelona, a la ronda Litoral en direcció Llobregat des del port i l'AP-7 fins a Rubí. A Girona, a l'N-2 fins al canvi de sentit de la C-25 i fins al peatge de l'AP-7a Girona Nord i la C-66 en direcció Banyoles. A Tarragona, a l'A-7, l'N-340 i l'AP-7. I a Lleida a l'N-240 i l'AP-2.
 


La circulació ja era complicada en algunes vies abans de les marxes lentes a causa d'accidents, avaries o volum de trànsit. 

Trànsit, que permet consultar l'estat de la xarxa viària en temps real, ha informat de les hores que es preveuen més complicades a la carretera, per volum de circulació, en aquesta operació sortida:

 

 

 

 

Els transportistes protesten per la prohibició de circular a carreteres com l'N-340, a Tarragona i l'Ebre, l'N-240 a Lleida, l'N-II a Girona o la ronda Litoral en sentit nord a Barcelona, i l'obligació de passar per l'autopista.

I amb unes bonificacions que no els compensen, segons diuen, l'encariment de cost que els representa haver de pagar peatge. Lluís Pérez regenta una empresa de transports i amb el seu camió abans anava per l'N-340 i ara ha de passar per l'AP-7.

"Mai hem discutit la seguretat de circular per l'autopista, mai. El que sempre hem dit és que no podem anar obligats. Som treballadors, som contribuents del sistema."

Aquesta setmana el Ministeri de Foment s'ha mostrat obert a consensuar amb la Generalitat les bonificacions. De moment, el conseller de Territori, Damià Calvet, ha expressat la disposició a reconsiderar una de les demandes del sector.

"Volem ajustar alguns dels temes que hem posat en marxa, com per exemple la reincorporació dels vehicles pesants en el sentit de la marxa. Això ajudarà que s'entengui millor en el sector del transport aquesta mesura, que és bàsicament de seguretat."

 

 

TEMES:
Mobilitat

VÍDEOS RELACIONATS