Manifestació a l'estació de Móra la Nova
Manifestació a l'estació de Móra la Nova
Móra la Nova

Manifestació per reclamar millores a l'R-15 a l'estació de Móra la Nova

Els manifestants han tallat la via per reclamar inversions a la zona, noves freqüències i la renovació dels combois

RedaccióActualitzat

Un centenar de persones s'han concentrat aquest dissabte, convocats per la Plataforma Trens Dignes, davant l'estació de Móra la Nova, a la Ribera d'Ebre, per reclamar millores per a la línia R-15, que consideren "maltractada". El lema de la concentració ha estat #MaltractatsR15.

En la lectura del manifest, han reclamat a Adif la reobertura de l'estació del municipi com a estació de referència de la Ribera d'Ebre i la Terra Alta i el manteniment de la via i catenària per evitar les incidències.

Al govern, li han demanat la creació d'una nova freqüència matinal en direcció a Barcelona, l'eliminació dels nous horaris que inclouen els retards i la renovació progressiva de la flota de combois.

Els manifestants han tallat la via durant uns vint minuts després de l'arribada d'un tren regional.

El portaveu de Trens Dignes, Josep Casadó, ha recordat que, si s'hagués de construir una nova línia R-15 en el tram català, el cost superaria els 400 milions d'euros. "Reclamem sempre infraestructures, però no acabem de defensar les que ja tenim", ha afegit. La línia R-15, que uneix Barcelona amb Saragossa i travessa el Priorat, la Ribera d'Ebre i la Terra Alta, és també una de les principals vies de mercaderies des de França i Barcelona cap a la resta de l'estat.

Segons Trens Dignes, alguns combois acaben fent el trajecte a la inversa tornant per l'R-14. "La continuïtat de l'R-15 podria perillar si el desdoblament de l'R-14 es planteja en termes de substitució, perquè potser les mercaderies acabaran circulant per aquella via", han apuntat en la lectura del manifest, de l'escriptor moranovenc Miquel Esteve.

"Una estructura fèrria és també una infraestructura industrial i fonamental per al desenvolupament de la comarca", ha dit Casadó, que considera que mantenir l'R-15 com a via estratègica en mercaderies ha de ser prioritari perquè funciona com a efecte crida per a una bona implantació industrial a la zona i assegura la viabilitat de la línia per transport d'usuaris.

D'altra banda, han reclamat la creació de l'Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM) perquè coordini entre si les quatre operadores d'autobusos que ofereixen servei al nord de l'Ebre i també amb el servei de tren, i que hi hagi un servei de tarifa integrada. "Ha d'estar englobat", ha apuntat Casadó, que ha recordat que hi ha "14 anys d'endarreriment" en aquesta qüestió.

Anar al contingut