Martorell

Malestar entre els treballadors de Seat pel trasllat de part de la producció

La crisi de Seat, l'anunci que una part de la producció que fan a Catalunya es trasllada cap a Eslovàquia, amenaça de provocar també una tempesta política. De moment, socialistes i Esquerra Republicana ja han reclamat que el govern català en doni explicacions al Parlament. La Generalitat, però, encara confia que l'empresa reconsideri aquesta decisió, i creu que l'anunci fet ahir no es pas irreversible. Amb tot, l'expectació -i les gestions- són intenses perquè estan en joc molts llocs de treball.

Actualitzat
El comitè executiu de Seat s'ha reunit en el recinte de la fàbrica de Martorell amb el ressò de l'anunci fet pel president de la companyia, Andreas Schleef, de traslladar una part de la producció del model Ibiza a la factoria que Volkswagen té a Bratislava. El treballadors de Seat a Martorell van rebre la notícia, que amenaça amb l'eliminació d'uns 500 llocs de treball directes i uns 5.000 d'indirectes, en forma de carta. En aquest document, Seat els anunciava la decisió i responsabilitzava els sindicats de no haver pogut arribar a un acord complet per poder incrementar en cinc dies més la producció del model Ibiza. Segons l'empresa, Seat tindrà, a partir d'ara, dificultats perquè li assignin la fabricació de nous productes. Però la intransigència que mostra l'empresa, de portes enfora, per reconsiderar la seva decisió no és tan contundent a Volkswagen, on s'afirma que la decisió no és definitiva. La Generalitat treu dramatisme a la decisió de Seat. Segons el govern català, la companyia segueix apostant clarament per la planta de Martorell, com ho demostra el fet que el nou model Córdoba es fa íntegrament allà. A més, segons ha assegurat el conseller d'Indústria, Antoni Subirà, Seat ha deixat entreveure que la decisió d'endur-se el 10% de la producció de l'Ibiza a Bratislava encara no és ferma. Per la seva banda, Comissions Obreres i la UGT han demanat al president del govern central, José María Aznar, que intervingui amb la direcció de Seat perquè no s'emporti part de la producció de l'Ibiza de Martorell a Bratislava. A més, han demanat reunions amb els ministres de Treball, i Ciència i Tecnologia perquè sàpiguen de primera mà la situació a l'empresa. Als experts no els ha sorprès el trasllat de la producció de Seat davant de la futura ampliació de la Unió Europea cap als països de l'Est.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut