Madrid

L'usuari ja es pot estalviar fins al 60% dels bitllets de Renfe si els compra amb temps i per internet

La companyia ferroviària Renfe posa en marxa el nou sistema de tarifes per als trajectes d'alta velocitat i llarga distància que inclou la possibilitat d'adquirir els anomenats bitllets de "baix cost". A partir d'ara hi haurà el nou bitllet Estrella, que costa un 40% menys si es compra set dies abans de viatjar, i el bitllet Web, amb una rebaixa de fins al 60% sempre que es compri per internet i amb una antelació mínima de 15 dies. També s'ha presentat la tarifa Pont AVE, que vol competir directament amb el pont aeri.

Actualitzat

L'endemà que el seu consell d'administració els aprovés, ha entrat en vigor el nou sistema de tarifes dels trens d'alta velocitat i de llarg recorregut de Renfe, que fixa cinc tipus de bitllets diferents: els dos que estan vigents ara (el normal i el d'anada i tornada) i els tres nous: el bitllet Estrella, el Web i el Pont AVE. Els bitllets Estrella i Web, però, són els que permetran als viatgers beneficiar-se de descomptes.

En concret, amb el bitllet Web, l'usuari pot tenir una rebaixa de fins al 60%. Així doncs, es podrà viatjar de Barcelona a Madrid amb un tren Alvia per uns 26 euros, quan el preu normal és d'uns 65 euros; de Lleida a Madrid, en AVE, per 24 euros, quan el preu és de prop de 60 i de Tarragona a Madrid, també en AVE, per 28 euros, quan en costa uns 70.

Per aconseguir aquests descomptes del 60% només cal fer les reserves amb un mínim de 15 dies d'antelació i fer-les per internet. Si la reserva també es fa a través de la xarxa, però una setmana abans, els descomptes seran del 40%. En aquest cas, es tracta del nou bitllet Estrella. Això sí, el nombre de places rebaixades serà limitat.

Pel que fa al Pont AVE, es tracta d'un bitllet obert que es podrà utilitzar durant un any a partir de la data de compra i que permetrà "arribar i viatjar", segons fonts de la companyia.

Amb el llançament d'aquests preus, Renfe vol competir amb l'avió en les rutes on hi ha l'AVE, o hi serà, principalment en la línia Barcelona-Madrid.

Anar al contingut