Madrid

Lufthansa flirteja amb Iberia, i British Airways nega que vulgui adquirir l'aerolínia espanyola

Continuen els moviments al voltant d'Iberia des d'altres companyies europees. Lufthansa s'acosta a Iberia, i British Airways nega que hi tingui cap relació. El president de la companyia alemanya assegura que l'espanyola encaixa econòmicament amb la seva empresa mentre que British Airways diu que no té cap intenció de llançar una opa sobre Iberia. Els rumors de compra de l'espanyola es van disparar al març davant l'expectativa que els ministres de la Unió Europea aprovessin l'acord per liberalitzar el trànsit aeri entre els Estats Units i Europa.

Actualitzat
El president de Lufthansa, Wolfgang Mayrhuber, ha dit en una entrevista que publica el diari austríac “Der Standard” que tant Iberia com la companyia italiana Alitalia poden encaixar amb l'aerolínia alemanya. També ha afegit que cal estudiar les condicions perquè siguin les correctes i no els portin a arrossegar dificultats financeres.

Tot i aquesta picada d’ullet, Mayrhuberva considera que el preu d'Iberia és "excessiu", basant-se en les xifres que surten en les actuals discussions sobre la seva possible compra. A més ha recordat que hi ha una altra gran aerolínia europea involucrada, British Airways, que és el principal accionista de l'espanyola, amb una participació del 10%. En aquest sentit ha explicat que Iberia es troba també en l'aliança "equivocada", ja que mentre que Lufthansa lidera Star Alliance, la companyia espanyola està adscrita a Oneworld.

Precisament, l’accionista d’Iberia a qui es feia referència des d’Alemanya ha negat que vulgui adquirir la companyia. El president de British Airways, Willie Walsh, ha desmentit que la seva companyia tingui cap intenció de llançar una opa sobre Iberia també en una entrevista que en aquest cas publica el diari anglès "The Guardian". A la mateixa entrevista, el president de British Airways afegia que no està interessat a fer-se càrrec d'Iberia i apunta que s’estudien totes les possibilitats, “inclosa la venda" de la seva participació.

Walsh explica que un dels punts forts de l'aerolínia espanyola és la seva xarxa a Llatinoamèrica, que s’emmarca en els tractats entre Espanya i els països sud-americans i que al seu torn exclouen les companyies britàniques de la compra de rutes. Aquests acords bilaterals impedirien a una aerolínia no espanyola comprar Iberia o fusionar-s'hi.

Després de la publicació de l'oferta de Texas Pacific Group (TPG), el diari britànic “Financial Times” va apuntar que British Airways "podria formar un consorci" per licitar per Iberia. TPG va sol·licitar informació a Iberia per a la possible formulació d'una opa sobre la totalitat de les accions de l'aerolínia a un preu indicatiu de 3,60 euros en efectiu per acció, cosa que suposaria valorar la companyia en uns 3.413,03 milions d'euros.

Tot aquest embolic de xifres, ofertes i rumors ve motivat per l'acord que va aprovar la Unió Europea per unanimitat que permet liberalitzar el trànsit aeri entre els Estats Units i Europa.
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut