Frankfurt

Lubitz va assajar fins a cinc vegades la maniobra del suïcidi en el vol a Barcelona

El copilot de Germanwings va programar l'avió perquè baixés a l'altura mínima de 30 metres durant el vol d'anada però finalment va corregir l'ordre

Actualitzat

El copilot de Germanwings Andreas Lubitz va assajar l'estavellament de l'avió en el vol d'anada de l'aparell sinistrat. Aquesta és una de les conclusions a què han arribat els investigadors, si bé asseguren que aquesta acció va ser indetectable per a la resta de la tripulació aquell fatídic 24 de març.

Lubitz va programar fins a cinc vegades l'avió perquè baixés fins a l'altura mínima possible, uns 30 metres, però finalment va corregir la maniobra, de manera que ni la resta de tripulants ni el control aeri francès se'n van adonar.

El director de l'Oficina d'Investigació i Anàlisi per a la Seguretat de l'Aviació Civil (BEA), l'agència d'investigació d'accidents francesa que ha fet públic un informe amb la nova informació, ha precisat que queda clar que el copilot va assajar la maniobra, però que no se sap quins motius el van portar a fer-ho.

El document s'ha difós aquest dimecres al migdia hores després que el diari alemany "Bild" publiqués un avanç on ja s'explicava que Lubitz havia practicat un descens "controlat" i "no justificat" durant el vol anterior a l'accident, entre Düsseldorf i Barcelona, que "havia durat diversos minuts".

El que no queda clar, segons l'informe, és si la intenció de Lubitz era assajar la maniobra del suïcidi abans de dur-la a terme o si ja ho havia intentat diverses vegades abans de sortir-se'n.

La tesi dels fiscals francesos és que el jove, de 27 anys, va desviar l'avió del seu trajecte marcat durant el vol de tornada a Düsseldorf i el va fer baixar fins a impactar als Alps.

Segons es va saber més tard, Lubitz hauria tingut una depressió aguda en el passat que el va fer interrompre la seva formació a l'escola on estudiava per ser pilot. A més, un equip d'investigació va trobar en el seu ordinador personal que havia buscat informació sobre com podia suïcidar-se. També es va trobar estripada la baixa mèdica que indicava que Lubitz no hauria d'haver volat el dia de l'accident.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut