L'Outlet de Viladecans ja té llogats més del 50% dels espais comercials a menys de mig any de la seva obertura

L'Outlet de Viladecans ja té llogats més del 50% dels espais comercials a menys de mig any de la seva obertura

L'Outlet de Viladecans ja té llogats més del 50% dels espais comercials a menys de mig any de la seva obertura

Imatge de l'estat de les obres a una de les avingudes del futur 'outlet' el dimecres 4 de maig. (Horitzontal)

Imatge de l'estat de les obres a una de les avingudes del futur 'outlet' el dimecres 4 de maig. (Horitzontal)

ACN Viladecans.-Les obres del futur outlet de Viladecans (Baix Llobregat) avancen a bon ritme i tot fa preveure que la primera fase del centre, de 20.000 metres quadrats i 90 establiments comercials, obrirà portes pels volts del mes d'octubre. Així ho assegura en declaracions a l'ACN, Eduardo Ceballos, director general de Neinver a Espanya, que destaca també la bona resposta de les marques al nou outlet. De fet, a menys de mig any per la seva obertura ja s'han llogat més del 50% dels espais comercials, d'uns 200 metres quadrats cadascun de mitjana, i dels que un 10% seran negocis de restauració. Paral·lelament, els responsables del projecte estan treballant contrarellotge per tal de promocionar l'outlet i dotar-lo de tots els serveis des del primer dia per acollir els prop de 3 milions de visitants que s'esperen el primer any. En resposta a les veus crítiques amb el projecte, Ceballos assegura que el nou outlet no afectarà el comerç local perquè la seva oferta és "complementària" i tindrà "un impacte positiu a l'entorn més pròxim" com ha passat als altres sis centres d'aquestes característiques que Neinver gestiona a l'Estat.

Més de 200 operaris treballen contrarellotge per enllestir a l'inici del quart trimestre de l'any, possiblement als volts del mes d'octubre, les obres de la primera fase del futur outlet de Viladecans. Amb l'estructura ja acabada, així com els tancaments de la coberta i la façana, les feines se centren ara en els acabats finals com ara pavimentar el circuit circular on es disposaran els comerços i negocis de restauració. També avancen a bon ritme les obres d'urbanització de l'entorn i els accessos al centre comercial que està executant un consorci format per l'Ajuntament de Viladecans i l'Incasòl. "Tot va segons els terminis previstos per obrir en el quart trimestre de l'any", assegura Eduardo Ceballos, director general de Neinver a Espanya.Dels 90 espais comercials amb què comptarà l'outlet en aquest primera fase, un 10% dels quals destinats a bars i restaurants, a menys de sis mesos de la seva obertura ja se n'han llogat més del 50%. Una xifra, assegura Ceballos, "que entra en la previsió d'un centre d'aquestes característiques". Paral·lelament al seguiment de les obres i la comercialització dels espais comercials, els promotors de l'outlet estan centrant els seus esforços en promocionar el centre comercial tant entre el públic resident -el que es troba a menys de 90 minuts del centre comercial- com l'estranger, que suposarà, segons les previsions, un 20% dels prop de 3 milions de visitants que s'esperen el primer any.Pel que fa al públic estranger, Ceballos explica que estan treballant amb l'Agència Catalana de Turisme, companyies hoteleres i turoperadors, entre d'altres, per captar el turista internacional de Barcelona i també el de la Costa Daurada. A més, aprofitant la seva proximitat amb la capital catalana i l'Hospitalet de Llobregat, també preveuen atreure el turista de negocis i congressos.Per oferir el millor servei a tots els visitants, el centre vol tenir a punt des del primer dia tots els serveis necessaris en un centre d'aquestes característiques. Així, s'habilitarà un punt d'informació, un servei de devolució de l'IVA per als compradors estrangers i autobusos llançadora amb punts estratègics com l'aeroport, la terminal de creuers del Port de Barcelona i el centre de Barcelona, entre d'altres. Foment de l'ocupació a nivell localEl director general de Neinver a Espanya també destaca que s'està treballant intensament per "integrar l'outlet" al seu entorn més immediat. Així, per exemple, Ceballos explica que estan col·laborant "molt estretament" amb l'Ajuntament de Viladecans per tal que bona part dels més de 1.000 llocs de feina que es crearan els puguin ocupar "gent local". Amb l'Ajuntament de Viladecans han col·laborat en el programa de formació ocupacional 'Prepara't pel teu futur' i ara estan estudiant noves iniciatives similars amb l'objectiu que les empreses que s'instal·lin a l'outlet prioritzin la contractació de persones del territori. "Tot i que Neinver no contracta el personal dels comerços sí que podem influir, i així ho hem fet en altres centres similars que gestionem, per fomentar l'ocupació amb gent de l'entorn més proper", assenyala.Impacte econòmic positiu per a l'entornEn resposta a les veus crítiques que creuen que el nou centre afectarà el comerç local, Ceballos assegura que als sis outlets que gestionen a l'Estat l'impacte econòmic ha estat positiu per a l'entorn. En aquest sentit, assenyala que l'oferta dels outlets, amb descomptes a partir del 30% i articles de temporades anteriors, és "complementària" a la del comerç local i que l'afluència de visitants també genera indirectament beneficis als municipis més propers, en aquest cas Viladecans.