Pla mig on es pot veure un moment de l'assaig de l'OJC per a la pel·lícula-concert inaugural de l'Animac 2018, el 19 de febrer de 201…
Pla mig on es pot veure un moment de l'assaig de l'OJC per a la pel·lícula-concert inaugural de l'Animac 2018, el 19 de febrer de 2018. (Horitzontal)

L'Orquestra Julià Carbonell assaja la banda sonora per a la pel·lícula inaugural de l'Animac 2018

ACN Lleida.-L'Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida (OJC) està fent els darrers assajos per preparar la banda sonora de la pel·lícula-concert que oferirà aquest dijous a la Llotja per inaugurar l'Animac 2018, la Mostra Internacional de Cinema d'Animació de Catalunya. 'Animació per a les Quatre Estacions de Vivaldi' s'estrenarà internacionalment a Lleida i és un film animat compost de quatre peces, una per cada estació, realitzades per quatre grans animadors independents. El film el va aixecar el productor japonès Mitsuko Okamoto, en col·laboració amb l'oscaritzat director Koji Yamamura, via una campanya de crowfundig llançada el passat estiu. L'Animac projectarà més de 300 títols d'animació a partir de dijous que ve a Lleida.

El projecte del film inaugural de l'Animac 2018 va néixer sota l'empara de la Tokyo University of the Arts, on Okamoto i Yamamura en són professors del departament d'animació. La regidora de Cultura de la Paeria, Montse Parra, considera que és un èxit que l'edició d'enguany, que té la música com a fil conductor, compti amb l'OJC per al concert inaugural. Parra ha recordat que la música i l'animació han interactuat en altres ocasions a Animac, com quan va actuar en directe Mishima. La tinent d'alcalde ha explicat que diverses activitats del programa giren entorn al món musical i que el resultat d'alguns tallers es podrà veure a la colenda de la mostra.El director de l'OJC, Alfons Reverté, ha assegurat que la pel·lícula concert de dijous és una experiència enriquidora i que feia temps que volien treballar amb Animac, ''un festival de referència''. Reverté ha posat en relleu el projecte perquè combina l'art visual amb un clàssic, fent un ''assemblatge perfecte'' lligant l'època tecnològica amb els recursos d'aquella època. A més d'assajar, Reverté ha explicat que es va a una ''segona cap d'assaig'' per encaixar amb els vídeos, que es poden adaptar a la partitura, alhora que la partitura també s'adapta a la imatge. És a dir, l'adaptació no és només de la música, sinó que hi ha interacció entre imatge i so.La descripció de la tecnologia i l'autoria de les diferents peces ha anat a càrrec de la director d'Animac. Carolina López ha remarcat que la producció japonesa s'estrena fora de Tokyo i que la tecnologia és la del ''mapping'', que també és la primera vegada que s'utilitza en aquest tipus d'esdeveniment. El film consta de quatre curtmetratges musicals, dos d'ells figuratius, els altres dos d'animació abstracta, en la més pura tradició d'animació d'avantguarda. Paral·lelament, aquest dilluns han començat les sessions escolars de l'Animac 2018. 11.000 alumnes de més de 50 centres educatius de Lleida i comarques s'han inscrit a les sessions, que es faran fins divendres a la Llotja, un rècord de participació de totes les edicions d'Animac.

Anar al contingut