Madrid

L'Organització de Consumidors demandarà les operadores de mòbil per arrodonir a l'alça

Telefónica Móviles té la intenció de començar a facturar per fraccions de trenta segons als seus clients de contracte com ja fa amb els de targeta de prepagament. Vodafone aplica el mateix sistema de facturació a tots els seus clients. I Amena ho fa amb els de targeta. Les tres operadores de telefonia mòbil rebran a principis de setembre una denuncia per part de l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) per aplicar aquest arrodoniment a l'alça de les seves tarifes.

Actualitzat
L'Organització de Consumidors i Usuaris fonamentarà la seva denúncia en la llei general de defensa del consumidor i en la llei general de telecomunicacions, que estableixen que el consumidor no ha de pagar per un servei que no se li presta. "En telefonia, l'element fonamental és el temps i no s'ha de pagar el mateix per una trucada de 61 segons que per una de 90", ha indicat José María Múgica, portaveu de l'OCU. L'OCU, que acudirà als tribunals, ja que veu "raons més que suficients" perquè l'arrodoniment sigui declarat il·legal, ha criticat que la Comissió del Mercat de les Telecomunicacions miri cap a un altre costat i que el ministre d'Indústria, Turisme i Comerç, José Montilla, justifiqui aquest sistema de tarifes. Segons la Federació de Consumidors en Acció (Facua), els usuaris han pagat més de 7.000 milions d'euros extres amb els arrodoniments "il·legals" que realitzen les companyies cobrant sempre complet el primer minut de la conversa.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut