Caldes de Montbui

L'oferta per ubicar el zoo al Vallès Occidental causa sorpresa a Caldes de Montbui

L'oferta dels ajuntaments de Sabadell i Castellar del Vallès per acollir la fauna terrestre del zoològic de Barcelona ha caigut com una gerra d'aigua freda a Caldes de Montbui. En aquesta població estaven gairebé convençuts que el zoo es faria a la Finca Calderina de Torre Marimon, més que res, perquè feia anys que se'n parlava i perquè ja hi havia un avantprojecte. De totes maneres, volen ser optimistes, perquè el zoo els podria comportar, a més, una important millora en les comunicacions.

Actualitzat
L'anunciada proposta dels ajuntaments de Sabadell i Castellar del Vallès d'oferir uns terrenys per situar-hi la fauna terrestre del zoològic de Barcelona ha caigut com una gerra d'aigua freda a Caldes de Montbui. El fet que ja fa anys que es parla de la Finca Calderina de Torre Marimon com del lloc escollit, i que ja hi ha un avantprojecte per acollir-hi el zoo donava la impressió que la decisió era gairebé inamovible. El febrer del 2001, l'alcalde de Barcelona, Joan Clos, i el president de la Diputació, Manuel Royes, firmaven un conveni segons el qual es preveia la realització d'uns estudis previs a la instal·lació dels zoo a les 100 hectàrees de Torre Marimon, una finca que ja va acollir als anys vint l'Escola d'Agricultura de Catalunya, i que ara és espai de pràctiques de l'Escola Superior d'Agricultura. Tot plegat pressuposava que Torre Marimon era el lloc idoni. Pel fet d'haver-hi aquest conveni firmat, que Can Marimon sigui de titularitat pública -pertany a la Diputació de Barcelona- i que la seva proposta sigui un avantprojecte -en contra de la simple proposta d'oferiment dels ajuntaments de Castellar i Sabadell-, consideren que els situa en posició preferent. Els únics punts desfavorables que presenta Torre Marimon són les comunicacions ràpides amb Barcelona. En aquest sentit, l'Ajuntament de Caldes creu que la ubicació del nou zoològic podria afavorir la nova arribada del ferrocarril a Caldes de Montbui i la definitiva solució a la construcció de la variant de Palau de Plegamans, que, segons la Direccció General de Carreteres, començarà a fer-se aquest any.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut