Llum verda a la negociació per la compra d'Alitalia per part d'Air France i KLM

Air France i KLM han guanyat la batalla per Alitalia. El govern italià ha autoritzat la negociació amb el grup francoholandès per vendre les accions de la companyia aèria més important del país. Roma dóna suport així a la decisió del consell de la companyia italiana, que ja havia escollit Air France-KLM com el seu comprador preferit sobre d'altres companyies més petites. Només faltava l'aprovació de l'executiu italià, que és el principal accionista d'Alitalia, amb el 49% de les accions.
Llum verda a la negociació per la compra d'Alitalia per part d'Air France i KLM
Roma

Llum verda a la negociació per la compra d'Alitalia per part d'Air France i KLM

Air France i KLM han guanyat la batalla per Alitalia. El govern italià ha autoritzat la negociació amb el grup francoholandès per vendre les accions de la companyia aèria més important del país. Roma dóna suport així a la decisió del consell de la companyia italiana, que ja havia escollit Air France-KLM com el seu comprador preferit sobre d'altres companyies més petites. Només faltava l'aprovació de l'executiu italià, que és el principal accionista d'Alitalia, amb el 49% de les accions.
El govern italià té previst tancar en unes vuit setmanes les negociacions en exclusiva amb Air France-KLM, en el marc del procés de privatització d'Alitalia. Si tot acaba bé, el grup francoholandès presentarà una oferta vinculant per la compra del 49,9% de l'aerolínia en mans de l'Estat.

La venda està tan clara que les dues companyies no han dubtat a mostrar-se "molt satisfetes" per la decisió del govern italià de seleccionar-les per negociar per davant de l'altra candidata, la italiana AirOne.

En un comunicat, el president d'Air France-KLM, Jean-Cyril Spinetta, s'ha mostrat confiat a aconseguir tancar "ràpidament un acord sòlid que permeti obrir un camí per al creixement rendible d'Alitalia".

Només hi ha una petita incertesa: les vuit setmanes que ha demanat el govern italià. Segons destaca el diari italià "La Stampa", aquest petit marge podria permetre a l'executiu aconseguir arrencar alguna concessió més al grup de Jean-Cyril Spinetta. En aquest sentit, el ministre d'Economia italià, Tommaso Padoa Schioppa, ha apuntat que "no cal donar per descomptat l'èxit" en el tancament d'un acord, tot i que aposta perquè la negociació "no reservi sorpreses negatives".

L'executiu italià no ha deixat clar si pensa desprendre's de tota la seva quota o de només una part. Padoa Schioppa ha recordat que la proposta del grup francoholandès s'apuntava a un possible intercanvi d'accions amb Air France, cosa que podria fer que l'estat italià seguís sent propietari d'una quota de la nova companyia.

Denuncien falta de transparència

L'altra candidata, l'aerolínia italiana AirOne, ha acusat el govern de falta de "transparència" i de "disponibilitat" per estudiar la seva oferta. Asseguren que s'ha pres una decisió sense que hagin tingut la possibilitat d'explicar el seu projecte. L'empresa creu que amb la renúncia, l'Estat malgasta una gran oportunitat i prefereix "rebaixar-se, malvenent un recurs estratègic nacional i contribuint a la greu debilitat estructural.

El president d'AirOne assegura que l'aerolínia "vigilarà amb gran atenció" perquè en les pròximes setmanes es facin públics els principals aspectes de la proposta seleccionada.