Llistes de la compra personalitzades i escassa presència de productes en exposició, el "supermercat del futur" d'Evvo

Llistes de la compra personalitzades i escassa presència de productes en exposició, el "supermercat del futur" d'Evvo

Llistes de la compra personalitzades i escassa presència de productes en exposició, el "supermercat del futur" d'Evvo

El coordinador estratègic i creatiu d'Evvo Retail, Pep Valls, juntament amb la maqueta del projecte SuperLab, el 4 de juliol del 2018 (horitzontal)

El coordinador estratègic i creatiu d'Evvo Retail, Pep Valls, juntament amb la maqueta del projecte SuperLab, el 4 de juliol del 2018 (horitzontal)

ACN Barcelona.-L'empresa d'Igualada Evvo Retail, dedicada a la innovació al punt de venda, ha presentat aquest dimecres el projecte SuperLab, una "alternativa" al supermercat actual gràcies a la introducció de l'ús de la tecnologia en els punts de venda d'alimentació. La venda assistida, les llistes de la compra personalitzades, la presència d'espais multifuncionals i la minimització de productes envasats en exposició són algunes de les principals característiques del "supermercat del futur" que ha projectat Evvo. El coordinador estratègic i creatiu de l'empresa, Pep Valls, ha assegurat que SuperLab és de moment un "viatge al futur" en com seran els supermercats en el futur. Amb tot, ha apuntat que es "podria començar a projectar ja" perquè "la tecnologia existeix i el model està definit".

Evvo Retail treballa amb diverses empreses de supermercats, com Plusfresc, Spar o Leclerc. La idea de la companyia és anar implementant poc a poc les innovacions que recull SuperLab en els punts de venda dels seus clients per tal que els pròxims projectes vagin "en aquesta direcció". "Intentem que el projecte segueixi sent evolutiu i que els clients preguntin com es pot adaptar", ha apuntat Valls. De moment, però, no està prevista la seva total implementació. SuperLab, un projecte en el qual també participa Porcelanosa, que aporta els materials per a la seva realització, inclou quatre espais: una recepció, un punt d'informació personalitzada, una zona d'exposició de productes -alguns en exposició de forma física i d'altres a través d'imatges-, i una darrera part dedicada a la logística. Una de les principals novetats respecte als supermercats actuals és la presència d'una zona d'estar o d'espais multifuncionals on fer cursos, seminaris o conferències, entre altres activitats. "Hi haurà persones que aniran a passar una estona a aquests espais i a fer simultàniament la compra, això és el que ens agradaria", ha dit Valls. Pantalles interactives amb les preferències dels consumidors Segons ha explicat el coordinador de projectes d'Evvo Retail, els clients es podran identificar a través de pantalles interactives amb les seves preferències i necessitats ja registrades per tal que l'experiència sigui "personalitzada". Tanmateix, Valls ha remarcat que l'empresa "reivindica el tracte personal com a element d'interacció" i que, per aquest motiu, al "supermercat del futur" sempre hi haurà persones que puguin assessorar els usuaris. Valls ha subratllat que l'actual SuperLab és una "versió anterior a la definitiva", ja que considera que en el futur cap producte estarà físicament exposat en els punts de venda. Un tret que l'actual SuperLab manté en alguns casos, com per exemple en els productes ecològics, els frescos o els gurmet. De fet, el coordinador estratègic i creatiu d'Evvo Retail preveu que en els pròxims anys el productes que es compren periòdicament, com el paper higiènic o el sabó, arribin a casa dels consumidors "de manera màgica" un dia abans que se'ls acabin.