Liquats Vegetals inverteix 25 MEUR en l'ampliació de la fàbrica de Viladrau per poder doblar la producció

Liquats Vegetals inverteix 25 MEUR en l'ampliació de la fàbrica de Viladrau per poder doblar la producció

Liquats Vegetals inverteix 25 MEUR en l'ampliació de la fàbrica de Viladrau per poder doblar la producció

Pla general d'una de les noves línies d'envasat de la beguda vegetal Yo Soy, dins la part que s'ha ampliat de l'empresa Liquats Vegetals de Viladrau. 26 de maig de 2017 (Horitzontal).

Pla general d'una de les noves línies d'envasat de la beguda vegetal Yo Soy, dins la part que s'ha ampliat de l'empresa Liquats Vegetals de Viladrau. 26 de maig de 2017 (Horitzontal).

ACN Viladrau.-Liquats Vegetals, una empresa líder en el sector de les begudes vegetals, ha inaugurat aquest divendres l'ampliació de la fàbrica que té a Viladrau amb l'objectiu de doblar la producció en els propers anys. Així ho ha explicat la directora general, Laura Erra, qui ha afegit que el creixement en 16.000 metres quadrats ha suposat una inversió total de 25 MEUR. Amb les noves instal·lacions, que de moment no estan a ple rendiment, en els propers anys s'ha de poder passar d'una capacitat productiva de 80 milions de litres cada any al doble. Erra ha destacat el compromís de la companyia amb la sostenibilitat i ha explicat que l'objectiu és poder arribar a reduir un 20% la quantitat d'aigua necessària per produir un litre de beguda vegetal. La facturació de Liquats Vegetals va ser de gairebé 57 MEUR el 2016.

"Avui és molt fàcil ensenyar aquesta ampliació i el projecte amb il·lusió, però ha estat molt difícil arribar fins aquí". Amb aquestes paraules, la directora general de Liquats Vegetals, Laura Erra, ha volgut fer un petit homenatge al seu pare, Josep Maria Erra, a qui ha qualificat de "visionari". Fa 26 anys,quan ningú parlava de begudes vegetals, el seu pare va decidir instal·lar-se a Viladrau atret per la qualitat de l'aigua, per poder desenvolupar una beguda vegetal que aportés un gran contingut nutricional al consumidor, però a partir de la soja.Laura Erra ha explicat que l'objectiu és oferir productes "el més saludables possible" a partir d'una filosofia de treball "sense additius com a potenciadors del sabor, sense transgènics, amb aigua de primera qualitat i amb un gra de primer nivell sense farines o pastes". I això amb la creença que es poden substituir els additius per tecnologia: "Per què afegir una element que no et dona valor al producte quan es pot substituir amb tecnologia?", s'ha preguntat Erra. Alta tecnificació i sostenibilitatTot i que sigui el més vistós, quan es parla d'ampliació no només es focalitza amb l'edifici exterior, "sinó que es parla d'una important millora en tots els processos productius", ha dit Erra. De fet, en l'edifici original és on ara s'elabora la beguda, a partir de la civada, la soja, l'arròs o l'ametlla que es compra a productors de primera qualitat, segons ha explicat la directora general. A través d'uns tubs esterilitzats que segueixen els estàndards de qualitat, les diferents begudes es traslladen a la planta nova, i allà s'envasen i es preparen per a la distribució. De l'empresa, destaca l'alt grau de tecnificació dels processos que molts d'ells incorporen tecnologies de la mecatrònica, com per exemple els braços que recullen les caixes de begudes i que es transporten cap a una cinta on més endavant seran embalatjades i emmagatzemades a punt per a la distribució. Laura Erra ha explicat que en els últims anys hi ha hagut una transició d'empresa "petita" a empresa "gran" que encara avui no ha culminat a nivell d'organització i d'equip humà. Pel que fa als treballadors, en l'actualitat uns 180, l'empresa cada vegada busca més personal qualificat "i sobretot compromès amb el projecte". Amb l'aposta de futur que significa l'ampliació, la companyia preveu lla creació de 50 nous llocs de treball. L'empresa es troba en ple Parc Natural del Montseny i la sostenibilitat de la companyia sempre ha estat una preocupació des del principi, ha assenyalat Laura Erra, "sobretot perquè estem en un paratge que és Reserva de la Biosfera per la UNESCO". Les accions van des del reciclatge de tots els residus que es creen, que se separen i es reciclen o es reutilitzen -com per exemple la fibra de les matèries primeres, que després serveix com a menjar de consum animal-, fins a la reutilització de l'energia a través de la creació de processos més eficients. Entre els objectius de cara a futur, Liquats Vegetals es planteja reduir un 20% la quantitat d'aigua que s'utilitza per produir un litre de beguda. La internacionalització com a reptePel que fa a les exportacions, fa cinc anys representaven un 35% de la facturació. Si bé és cert que des del principi les vendes s'havien enfocat molt cap a l'exportació, Erra ha explicat que les noves tendències cap a una alimentació saludable que afavoreix la proteïna vegetal per sobre de l'animal els ha beneficiat i ha provocat que "el mercat interior hagi crescut molt ràpid". Tanmateix, Erra ha explicat que en una segona fase, la companyia es vol centrar molt més en la internacionalització i poder arribar a invertir els percentatges. "Tenim molta demanda exterior del nostre producte, perquè és molt diferenciat i ja és referent a Europa a nivell de begudes vegetals", ha destacat. Les begudes vegetals de Liquats Vegetals, sota les parques Yosoy, Yosoy+Bio, Monsoy i Almendrola (en es seves varietats de soja, arròs, ametlla o civada), ja són presents als cinc continents, tot i que hi ha mercats importants per l'empresa com l'europeu o el sud-americà. Tot i això, Erra també ha destacat la seva presència al Japó o Estats Units, entre d'altres. La directora general ha explicat que en aquests moments la companyia està desenvolupant nous productes amb matèries primeres locals, però que ha preferit no desvetllar.