Barcelona

L'iPad surt per primer cop dels EUA i arriba a les botigues de tot Europa

Des d'aquest divendres al matí, els establiments que ofereixen productes d'Apple ja tenen l'iPad a la venda, a la vegada que s'ha fet a la Gran Bretanya, França, Itàlia, Canadà, Austràlia i altres països. L'anomenat "iPhone gegant" es pot adquirir des d'una mica menys de 500 euros, en la modalitat més simple, i ja hi ha dues companyies que ofereixen tarifes de connexió. TV3, entre altres empreses, ja ha creat una aplicació.

Actualitzat
L'arribada de l'iPad a Espanya, així com a altres països europeus, s'ha fet esperar més del compte perquè l'allau de comandes internes va obligar Apple a desatendre els altres països, però des d'aquest divendres els consumidors poden obtenir aquest aparell als llocs especialitzats en la venda d'articles d'aquesta empresa. Encara no hi ha dades disponibles però la previsió que s'insinua és d'èxit absolut, cosa que no seria estranya amb la gran campanya que ha precedit aquest viatge de l'iPad des dels Estats Units fins a Europa.

Des de fa dies les botigues de molts països rebien els paquets amb l'iPad sortit directament dels Estats Units. Els botiguers saben que el reclam als aparadors i a les zones especialitzades en els productes d'Apple atraurà compradors i sobretot tafaners, perquè la majoria de les unitats que els vaixells han transportat pels oceans, degudament empaquetades i protegides als contenidors, ja tenien assignat el nom de qui aquest divendres les ha adquirides. Quan es van obrir les llistes de reserva es van rebre comandes suficients per justificar la primera tongada. 


Polèmica i comerç global

Una vegada més, Apple ha transformat un llançament comercial en un esdeveniment d'abast global. Fins al punt que al Parlament Europeu s'han deixat contagiar per aquest neguit i han provocat una polèmica notable amb el seu anunci de sufragar amb 5 milions d'euros l'adquisició de la novetat d'Apple per a tots els seus membres.

El nou aparell d'Apple ha sortit a la venda des dels 479 euros en la versió més senzilla. L'iPad també ha sortit alhora en vuit països més: Alemanya, Austràlia, el Canadà, França, Itàlia, el Japó, Suïssa i el Regne Unit, en una operació de comerç global semblant a la de la indústria dels videojocs, el cinema i els llibres "best-seller".

A Catalunya s'han venut molt poques unitats del nou producte d'Apple. Les vendes han estat constants, però no hi ha hagut ni les cues ni les aglomeracions d'altres capitals com Londres, París, Berlín o Tòquio, on molta gent ha esperat durant hores per tenir a les mans la nova aposta d'Apple.

Al mes de juliol, el que es presenta com una altra revelació evangelitzadora de Mr. Jobs ha de desembarcar a Àustria, Bèlgica, Holanda, Hong Kong, Irlanda, Luxemburg, Mèxic, Nova Zelanda i Singapur.

Debat enmig de la fascinació

Quan es va posar a la venda als Estats Units, en només 24 hores els magatzems se'n van treure de sobre més de 300.000 caixes. És veritat que hi ha hagut dubtes sobre la seva utilitat (perquè no té port USB, no accepta el llenguatge Flash, no és multitasca i perquè admet la seva mancança quan proposa un teclat de debò com a accessori), però els observadors no es deixen enganyar: l'aparell provoca una estranya fascinació.

Pel que fa als preus, la companyia ha indicat que l'iPad sortirà a la venda a un preu recomanat de 479 euros per al model de 16 gigues, mentre que el preu per a les versions de 32 gigues i de 64 gigues pujarà fins als 579 euros i 679 euros, respectivament.

A més, les aplicacions per a l'iPad, entre les quals s'inclou la iBookstore d'Apple, també estaran disponibles per a la descàrrega gratuïta a l'App Store des del mateix 28 de maig.

Fins ara, als EUA Apple ha venut més d'un milió d'iPads i els seus usuaris ja s'han descarregat més de 12 milions d'aplicacions de l'App Store. A més, també s'han baixat més d'1,5 milions de llibres electrònics de la nova iBookstore.


Tarifes d'Orange i Movistar

Orange ha fet públiques unes tarifes prepagament sense compromís de permanència (una de diària i una altra de mensual) i Movistar ofereix tarifes planes i adaptació a les que els clients ja tinguin amb el seu iPhone, un aparell que a diferència de l'iPad tenen en exclusiva.

Els ginys que Apple fabrica aconsegueixen una connexió amb un determinat tipus d'usuari que va més enllà de la seva utilitat. L'empresa que el seu cofundador Steve Jobs va reorientar després d'haver-ne estat foragitat transmet a cadascuna de les seves creacions un conjunt de sensacions que superen els continguts. Per això provoquen reaccions quasi fanàtiques i quan presenten una novetat tenen mig món pendent de la informació que desvelen.

TV3, la UOC i Leqtor ja hi són


Moltes empreses ja han accelerat els seus processos per tenir a punt continguts que s'hi adaptin. TV3 ja té a punt una aplicació perquè els primers que adquireixin el nou aparell no trobin a faltar el canal públic de televisió. Els materials educatius de la UOC també s'adapten a l'iPad. Des de Leqtor anuncien que pel juliol tindran a punt una versió per llegir els seus llibres a l'iPad, que també parlarà en català.

Seguidors i competidors

Però la competència no s'adorm. Microsoft tindria a punt la seva Courier, la mateixa Telefònica s'hi podria llançar, com informa avui un mitjà català, altres preparen ginys molt similars i fins i tot un grup de professors i estudiants d'una unviesitat espanyola preparen un "tablet" de programari lliure.

Però ara com ara cap d'aquestes propostes no ha aconseguit que el dia de la seva posada a la venda es converteixi en una data singular. De moment, l'exclusiva d'aquesta acció comunicativa és dels caps de comunicació de l'empresa de la queixalada a la poma.
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut