L'insuportable soroll dels helicòpters turístics

Les fonts de soroll a Barcelona són diverses, però la major part procedeixen del trànsit de vehicles, instal·lacions de climatització i ambients veïnals. No obstant això, en els darrers anys la ciutat compta amb un soroll nou, el generat pels helicòpters turístics que sobrevolen les zones més populars i que afecta considerablement la salut i benestar de milers de ciutadans.
L'insuportable soroll dels helicòpters turístics
Catalunya

L'insuportable soroll dels helicòpters turístics

Les fonts de soroll a Barcelona són diverses, però la major part procedeixen del trànsit de vehicles, instal·lacions de climatització i ambients veïnals. No obstant això, en els darrers anys la ciutat compta amb un soroll nou, el generat pels helicòpters turístics que sobrevolen les zones més populars i que afecta considerablement la salut i benestar de milers de ciutadans.
Els afectats pels sorolls dels helicòpters turístics, farts de suportar decibels que no els pertanyen, s'han unit en l'Associació Catalana Contra la Contaminació Acústica (ACCCA) per presentar denúncies a les corresponents administracions públiques i queixar-se d'un soroll nou que no volen. Les denúncies han estat enviades reiteradament a l'Ajuntament de Barcelona, a la síndica de greuges, a la Generalitat de Catalunya, AENA i a Aviació Civil que són tots els organismes que permeten els vols turístics.

Actualment, l'única empresa que els realitza a Barcelona és CATHelicòpters i efectua viatges de 5, 10 i 35 minuts pel cel de la ciutat i a Montserrat. El recorregut passa pel port, la Vila Olímpica, el Fòrum, la Sagrada Família, el Parc Güell, Tibidabo, el FC Barcelona i l'Anella Olímpica. A més, tenen els vols "a la carta", és a dir, "per a esdeveniments esportius (com circuits de Montmeló, GP de Fórmula 1 i de motociclisme o torneigs de golf i tenis), per a trasllats a fires, congressos, cites culturals i restaurants, bodegues i camps de golf".

"El passeig dels helicòpters cada 10 minuts és especialment molest en les terrasses dels edificis alts, així com en les zones protegides, com patis interiors d'illes, parcs, hospitals, etc.", explica Àngel Velasco, tècnic acústic i un dels ciutadans que pateixen els decibels. "El soroll de la ciutat era especialment baix en aquestes zones per les quals passa i ara s'ha perdut per l'autorització de vol d'un Ajuntament, insensible a les reclamacions contínues, que des de fa quatre anys fem els afectats, emparant-se en els resultats acústics que obtenen amb la normativa de control de soroll que utilitzen, la qual s'oblida del soroll ambient de què gaudien els ciutadans abans d'aquesta nova activitat. Les administracions fan un terme mitjà de soroll (*Leq.) que desvirtua la veritable molèstia que suporten els afectats en cada pas de l'helicòpter, que arriba als 75 dBA".



Àngel Velasco, com a portaveu d'un nombrós grup de ciutadans afectats pel soroll continua dient: "No contents amb tot això es pretén amb el nou Pla d'Heliports 2007-2012 -promogut per la mateixa Generalitat de Catalunya, de connivència amb AENA i Aviació Civil- augmentar el nombre d'aeronaus fins a 100 a tot Catalunya, agredint de front amb els drets dels ciutadans a la tranquil·litat acústica existent, defensada per la llei del soroll RD 1367-2007".

El proper dimecres 16 d'abril, amb motiu del Dia Internacional contra el Soroll, s'ha fet una crida ciutadana perquè assisteixin a l'auditori FIATC tots els afectats.

Vius en una zona de pas dels vols d'helicòpters turístics per Barcelona?. Digue'ns a on i si et resulten molt molestos. Pots escriure'ns a elmeu3cat24.cat@tv3.cat