L'increment del trànsit a les autopistes col·lapsa els peatges durant l'estiu

Els embussos a les autopistes, no només en dies punta d'operació sortida, sinó també en altres ocasions, és un greu problema ciutadà. A Catalunya ja hi ha en marxa un extens moviment ciutadà, social i polític sobre el tema de les autopistes, basat sobretot en el seu impacte econòmic. Però és que hi ha un altre efecte: les retencions, de vegades quilomètriques, que solen ocasionar els peatges quan ja no poden absorbir més vehicles. A més, en aquesta època de l'any, la situació se sol agreujar.
L'increment del trànsit a les autopistes col·lapsa els peatges durant l'estiu

L'increment del trànsit a les autopistes col·lapsa els peatges durant l'estiu

Els embussos a les autopistes, no només en dies punta d'operació sortida, sinó també en altres ocasions, és un greu problema ciutadà. A Catalunya ja hi ha en marxa un extens moviment ciutadà, social i polític sobre el tema de les autopistes, basat sobretot en el seu impacte econòmic. Però és que hi ha un altre efecte: les retencions, de vegades quilomètriques, que solen ocasionar els peatges quan ja no poden absorbir més vehicles. A més, en aquesta època de l'any, la situació se sol agreujar.
Cada cap de setmana durant la temporada d'estiu es formen cues quilomètriques als peatges. Segons Acesa, aquestes retencions només tenen lloc quan hi ha un accident o una avaria. Però el cert és que, cada estiu, mentre a l'interior de les ciutats la circulació és fluida, als peatges és molt complicada. Malgrat la posició oficial d'Acesa, el cert és que la confluència de camions de mercaderies, vehicles turístics i cotxes amb ciutadans d'origen magrebí que tornen als seus països fan que, a l'estiu, els peatges es converteixen, més que mai, en un autèntic embut. En aquest sentit, des de la Declaració de Gelida es remarca que Acesa no diu tota la veritat quan afirma que les cues d'estiu estan motivades sempre per accidents de trànsit. El cert és que aquestes mesures alternatives no s'han pres mai, tot i que Acesa reconeix que el volum de trànsit de l'A-7, que és de 27.000 vehicles diaris, augmenta un 4% cada estiu, i en punts com Martorell hi arriben a passar més de tres mil vehicles cada dia.