Barcelona en un dia de contaminació
Barcelona en un dia de contaminació
Barcelona

L'impost per als vehicles més contaminants que s'aplicarà l'any que ve, al detall

El govern preveu recaptar 110 milions anuals i destinar aquests diners a ajudes per renovar taxis i furgonetes

RedaccióActualitzat

Catalunya continua incomplint la directiva europea de qualitat de l'aire, sobretot a l'àrea de Barcelona. Així i tot, l'objectiu és que abans de tres anys s'aconsegueixin reduir les emissions més contaminants. Amb aquest objectiu, el govern posarà implantar l'any que ve, el 2018, un nou impost per als vehicles més contaminants.

Quan el 2020 estigui plenament implantat, es preveu recaptar uns 110 milions d'euros anuals, que es destinaran a donar ajuts per comprar vehicles ecològics, i sobretot per renovar la flota de taxis i furgonetes de tot Catalunya. I és que s'ha comprovat que els vehicles més antics contaminen més, Així ho ha explicat el conseller de Territori Josep Rull:

"Un cotxe de 20 anys d'antiguitat de gasolina contamina fins a 58 vegades més que un cotxe nou de gasolina o un cotxe dièsel de 20 anys contamina 12 vegades més que un cotxe nou. Hem anat a prioritzar la renovació d'aquesta flota de vehicles més vells i més contaminants".

L'impost el cobraran els ajuntaments a través de l'impost de circulació.

Es deixaran de bonificar els vehicles dièsel als peatges

En les pròximes setmanes, a més, es deixaran de bonificar els vehicles dièsel, que són els que més diòxid de nitrogen emeten, als peatges de les autopistes de la Generalitat. I a partir de desembre en dies de molta contaminació es reduirà l'accés de vehicles a Barcelona i en 40 municipis de l'entorn.

Catalunya torna a suspendre al centre de Barcelona

En l'anuari de la qualitat de l'aire, Catalunya ha tornat a suspendre al centre de Barcelona, encara que a la resta de Catalunya milloren els nivells de contaminació. L'estació de control de Gal·la Placídia és la que ha registrat els índexs més elevats de contaminació de Catalunya: 52 mil·ligrams de diòxid de nitrogen. El màxim establert per la Unió Europea, per protegir la salut, són 40 mil·ligrams.

♦Barcelona, malalta de contaminació crònica♦

Els topalls també s'han superat a les comarques del Vallès i del Baix Llobregat, per les emissions provocades pel trànsit i l'activitat industrial. Només a Barcelona, en dies laborables, hi entren 500.000 vehicles.

En canvi, en contra del que es pot pensar a la zona d'influència de la petroquimica de Tarragona la qualitat de l'aire és bona gràcies a la proximitat del mar i dels vents que dissipen ràpidament la contaminació

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut