Limitadors intel·ligents de velocitat, una resposta a l'etern debat sobre els límits permesos

Els accidents de trànsit, l'excés de velocitat, el carnet per punts, les sancions actuals són temes que s'han abordat avui a la Subcomissió de Seguretat Viària del Congrés, on han estudiat diferents propostes fetes tant pel RACC com pel RACE. Una de les qüestions que destaquen és la senyalització. És a dir, l'Associació de Clubs de Conductors considera que amb les velocitats que avui dia poden agafar els vehicles, certs panells són inadequats. Això s'afegeix al debat de sempre sobre si cal augmentar els límits permesos o si s'hauria de reduir la velocitat dels vehicles. En aquest sentit, la tecnologia té algunes respostes perquè obre les portes als limitadors intel·ligents de velocitat.
Limitadors intel·ligents de velocitat, una resposta a l'etern debat sobre els límits permesos
Seguretat viària

Limitadors intel·ligents de velocitat, una resposta a l'etern debat sobre els límits permesos

Els accidents de trànsit, l'excés de velocitat, el carnet per punts, les sancions actuals són temes que s'han abordat avui a la Subcomissió de Seguretat Viària del Congrés, on han estudiat diferents propostes fetes tant pel RACC com pel RACE. Una de les qüestions que destaquen és la senyalització. És a dir, l'Associació de Clubs de Conductors considera que amb les velocitats que avui dia poden agafar els vehicles, certs panells són inadequats. Això s'afegeix al debat de sempre sobre si cal augmentar els límits permesos o si s'hauria de reduir la velocitat dels vehicles. En aquest sentit, la tecnologia té algunes respostes perquè obre les portes als limitadors intel·ligents de velocitat.
Actualitzat
El límit màxim de velocitat a les vies espanyoles és de 120 quilòmetres per hora, però els vehicles que surten al mercat cada vegada poden arribar a velocitats més altes, fins a 250. És una contradicció que es va agreujant, sobretot en moments en què s'insisteix que l'excés de velocitat és una de les principals causes dels accidents. L'electrònica ja permet que el mateix cotxe limiti la velocitat. I això, sense detriment de la potència màxima del motor, que és la que permetria en situació de risc fer avançaments o sortir de situacions compromeses. Ja fa anys que existeix el control de creuer, que permet mantenir una velocitat constant, però ara alguns cotxes incorporen un autèntic limitador de velocitat. Hi ha marques que estan desenvolupant limitadors que s'adaptaran a factors externs, com la meteorologia o el trànsit. Aquests limitadors, però, encara són una eina que el conductor fa servir de manera voluntària. La llei només obliga a portar limitador de velocitat als camions i als autocars, i també als motoristes que s'acaben de treure el carnet i es compren una moto mitjana o grossa. Per poder circular, s'hi ha d'instal·lar un equipament de limitació que redueix la potència del motor a 34 cavalls i a 120 quilòmetres la velocitat màxima.

NOTÍCIES RELACIONADES