Lidl crearà 250 llocs de treball al seu nou centre digital europeu de Barcelona

Lloga quatre plantes a plaça Catalunya de l'antiga seu del BBVA, ara propietat d'Amancio Ortega
Lidl crearà 250 llocs de treball al seu nou centre digital europeu de Barcelona

Lidl crearà 250 llocs de treball al seu nou centre digital europeu de Barcelona

Lloga quatre plantes a plaça Catalunya de l'antiga seu del BBVA, ara propietat d'Amancio Ortega
Iván Gutiérrez Actualitzat
Un dels supermercats de la cadena Lidl

Un dels supermercats de la cadena Lidl

La cadena de supermercats alemanya Lidl torna a apostar per Catalunya en la seva estratègia al sud d'Europa. La multinacional instal·larà les seves oficines d'e-commerce i gestió de relació amb el client al bell mig de Barcelona.

Ha llogat quatre plantes de l'edifici Bergara de plaça Catalunya, un total de 3.200 m2, per instal·lar el seu centre de comerç electrònic, des d'on donarà servei a nivell regional a tot Europa. Segons apunten fonts de l'empresa a TV3, amb aquest nou centre contractaria 250 treballadors amb perfils molt diversos, però, sobretot, amb un denominador comú: l'experiència digital. Aquestes mateixes fonts asseguren que es tracta de perfils molt tècnics, com desenvolupadors web, programadors i especialistes en experiència d'usuari.

Ara per ara, ja han començat amb la selecció de treballadors, i ja en tenen d'una vintena de nacionalitats diferents. En definitiva, des de Barcelona es gestionarà gran part de l'estratègia digital de la multinacional alemanya, que segueix la cursa de grans plataformes per potenciar l'e-commerce.

El centre es posaria en marxa a partir de l'octubre, tot i que Lidl diu que el projecte es troba en una fase "molt inicial i que els detalls no estan definits" i, per tant, no ha volgut donar més detalls sobre contractació.

El centre dependrà directament d'Alemanya

Aquest centre dependrà de Lidl Digital i, per tant, directament de la central a Alemanya. L'objectiu d'aquesta divisió és que totes les línies de negoci digitals de la cadena convergeixin. Des de la gestió de comptes de xarxes socials fins als concursos que poden fer-se des d'una plataforma o una altra. Un centenar de persones s'ocuparà d'aquests serveis digitals, però l'altre centenar es dedicarà a la gestió de relació amb el client. Només hi ha centres similars a Berlin i a les oficines centrals de Neckarsulm (Alemanya). L'estratègia és seguir obrint més centres d'aquest tipus a Europa de l'Est.

Lidl ha contractat quatre de les tretze plantes que té l'edifici, antiga seu del BBVA, i que, en metres quadrats, serà similar a la botiga insígnia que té Zara a la planta baixa.

L'operació ha estat assessorada per la immobiliària Forcadell i JLL.  Però aquesta no ha estat l'única aposta de la cadena alemanya per Catalunya, ja que a Montcada i Reixac té la seva seu des que va arribar, el 1994; i l'any passat, va anunciar que comprava una parcel·la de 120.000 metres quadrats a Martorell per construir una gran plataforma logística de 65.000 metres quadrats.

Està previst que aquesta nau sigui el centre de distribució més gran que la cadena té a Europa. 

TEMES:
Economia de butxaca