Infraestructures ferroviàries

Liciten la remodelació de les estacions de Puigcerdà, la Molina, Planoles, Ribes i Campdevànol

Renfe ha licitat les obres de remodelació de les estacions de Puigcerdà, la Molina, Planoles, Ribes de Freser i Campdevànol, amb un pressupost de 870.166 euros, per a la rehabilitació dels edificis de viatgers, el condicionament dels accessos i l'anivellament de les andanes.

Actualitzat
D'altra banda, s'ha realitzat l'adjudicació de les obres de rehabilitació de les estacions d'Urtx-Alp, Tos, la Farga de Bebiè i Borgonyà amb un pressupost de 583.242,47 euros. D'aquesta manera, la totalitat del tram Vic-Puigcerdà té en marxa diferents actuacions per a la millora dels seus equipaments, amb una inversió que supera la quantitat de 2 milions d'euros en obres que en l'actualitat es troben adjudicades o en alguna fase del procés de licitació. La remodelació de les cinc estacions té com característiques comunes la restauració de les cobertes dels edificis de viatgers, la neteja de façanes, el tractament de paviments i parets dels vestíbuls, la rehabilitació dels elements de fusteria i la renovació total de les condícies, que tindran nous sòls i disposaran de sanitaris adaptats a les necessitats de les persones de mobilitat reduïda. Aquesta actuació es completarà amb millores en l'enllumenat exterior i amb la rehabilitació de diversos edificis auxiliars. Al mateix temps, Renfe ha adjudicat a l'empresa Huguet Catalunya, les obres de remodelació de les estacions d'Urtx-Alp, Tos, la Farga de Bebiè i Borgonyà. Les principals actuacions són el recrecido d'andanes, la construcció de noves escales i rampes, la millora dels sistemes d'il·luminació i la instal·lació de marquesines. El termini d'execució de les obres serà de quatre mesos. D'altra banda, està en tràmit d'adjudicació un concurs convocat en el mes d'abril per Renfe per a la instal·lació d'un sistema de bloqueig automàtic, amb control de tràfic centralitzat, en el tram Vic-Ripoll-Puigcerdà. Aquesta inversió, amb un pressupost de 16.044 milions d'euros, permetrà l'increment tant de la capacitat operativa de la línia com de la fiabilitat de les instal·lacions. L'eix bàsic d'aquest projecte és la implantació d'un sistema de bloqueig d'alliberament automàtic que integrarà tots els equipaments de seguretat del trajecte assenyalat; l'operació comporta la instal·lació de nous enclavamientos electrònics en vuit estacions de la línia i la construcció de noves xarxes de comunicacions i subministrament d'energia. El nou sistema permetrà el control informàtic de la infraestructura i de la circulació dels trens des del Centre de Regulació de Tràfic de Barcelona, que en l'actualitat dirigeix el tràfic fins Vic.
Anar al contingut