D'esquerra a dreta, Antoni Daura, president del Gremi de Llibreters de Catalunya, Paula Jarrin, llibretera de la Llibreria Al·lots, Àurea Juan,…
D'esquerra a dreta, Antoni Daura, president del Gremi de Llibreters de Catalunya, Paula Jarrin, llibretera de la Llibreria Al·lots, Àurea Juan, responsable de gestió de Libelista i Laura Huerga, editora de Raig Verd Editorial a la presentació de la plataf

Libelista es consolida com a plataforma de comerç electrònic de llibres després d'incloure exemplars en paper

Actualitzat

ACN Barcelona.-La plataforma de comerç electrònic de llibres Libelista s'ha consolidat després d'incloure la venta de llibres en format paper i ha aconseguit 1.523 comandes en aquest 2017. Libelista va sorgir l'any 2012 de la mà del Gremi de Llibreters de Catalunya davant el creixement del comerç electrònic, amb la voluntat d'oferir a les llibreries independents, sense capacitat per mantenir un web propi, la possibilitat de vendre llibres electrònics a la xarxa. L'any 2015, buscant un model d'empresa més operatiu, es va obrir a nous accionistes del sector i va incloure la venta de llibres en format paper. Libelista pretén enfortir la relació entre els lectors i les seves llibreries de proximitat i mantenir la tasca de prescripció que fan els llibreters i que sovint es perd a les grans distribuïdores. Actualment, compta amb 140 llibreries associades arreu de l'Estat, de les quals 45 a Catalunya.

Quan al funcionament de Libelista, els usuaris han de vincular-se a una de les llibreries de la xarxa, la qual sempre rebrà un percentatge del preu dels llibres que comprin, més o menys alt en funció de la modalitat d'enviament escollida. Els lectors poden recollir el llibre a qualsevol llibreria associada o rebre'l directament a casa seva. A més, arran de la demanda d'alguns llibreters, Libelista pretén oferir mitjans editorials per a l'autoedició de llibres i afavorir la venta d'aquests a les llibreries de la xarxa. També estan treballant en la creació d'una versió en basc, a més dels seus webs en català i castellà. Aquest dimarts la plataforma s'ha presentat en societat a la llibreria La Impossible. Àurea Juan, responsable de gestió de la plataforma, ha explicat que funciona de manera "molt diferent" a grans distribuïdores ja que el seu contingut està directament gestionat per professionals del sector. Així, són els mateixos llibreters qui escolliran els llibres a recomanar i en faran les prescripcions, en comptes de fer servir algoritmes. En aquest sentit, Jarrin ha destacat que Libelista permet als llibreters "fer la seva feina, allò que els apassiona". De la seva banda, l'editora de Raig Verd, Laura Huerga, ha precisat que Libelista dona sortida a la voluntat de molts lectors de comprar llibres de manera no presencial però, a la vegada, mantenir el lligam amb les seves llibreries de proximitat. Precisament per respectar aquesta relació, la seva editorial ha optat per no tenir web propi sinó vehicular totes les vendes a partir de la plataforma. Així mateix, ha destacat la importància de les llibreries independents que alimenten la "bibliodiversitat" de l'oferta literària. De fet, la plataforma vol anar més enllà de les novetats o dels llibres més venuts i demana als llibreters que recomanin llibres del seu fons. "Cal trencar amb la creença que els llibres més venuts són els millors" ha afirmat Huerga.

Anar al contingut