L'Hospitalet rep amb escepticime la notícia que Foment soterrarà les vies del tren

Amb una inversió de 600 milions d'euros per soterrar 6 quilòmetres de via, el ministre de Foment torna a prometre una obra pendent des de fa 20 anys
L'Hospitalet rep amb escepticime la notícia que Foment soterrarà les vies del tren
L'Hospitalet de Llobregat

L'Hospitalet rep amb escepticime la notícia que Foment soterrarà les vies del tren

Amb una inversió de 600 milions d'euros per soterrar 6 quilòmetres de via, el ministre de Foment torna a prometre una obra pendent des de fa 20 anys
Actualitzat
Foment torna a prometre el soterrament de les vies de l'Hospitalet

Foment torna a prometre el soterrament de les vies de l'Hospitalet

El Ministeri de Foment soterrarà les vies a l'Hospitalet de Llobregat, amb una inversió de 608 milions d'euros. Ho ha anuciat el ministre Íñigo de la Serna després d'entrevistar-se aquest matí amb l'alcaldessa de la ciutat, Núria Marín.

 

 

Una promesa similar es va fer l'any 2009 quan el director d'Infraestructures Ferroviàries presentava el projecte per soterrar el tren a l'Hospitalet que arrencava de l'any 1995. Una obra que fa més de 20 anys que està pendent. És per això que l'alcaldessa de l'Hospitalet. Núria Marín, ha rebut la bona noticia amb escepticiesme.

"Aquesta és una molt bona notícia, però és una molt bona notícia que en altres moments de la història també s'ha anunciat i per tant li volia traslladar al ministre que hi ha una certa sensació d'escepticisme davant de l'anunci que s'està fent."

De la Serna ha dit que no sol prometre el que no pot complir. 

"Soc, i els meus col·laboradors ho saben, molt curós a no comprometre'm a res que no pugui complir per la senzilla raó que penso tornar a aquí."

 

Les obres de soterrament

Seran 6 quilòmetres de vies soterrades, des de la sortida, a l'estació de Sants, a Barcelona, fins al nou intercanviador de la Torrassa, ja a l'Hospitalet. Des d'allà, el tram soterrat continuarà en dos ramals, un fins abans de l'estació de l'Hospitalet, i un altre fins després de la de Bellvitge.

 

 

A l'intercanviador de la Torrassa es podrà canviar al metro, amb les línies 1 i 9. Les vies del tren continuaran sota terra fins a tocar de l'estació de l'Hospitalet, de la línia R4, i fins passat Bellvitge, a la línia R2

Les obres haurien de començar el 2020 i durarien entre 4 i 5 anys.

 

Puigdemont respon a De la Serna

Amb un extens fil de Twiter el president Puigdemont ha contestat a les promeses del ministre de Foment, Íñigo de la Serna. Puigdemont li recorda la llarga llista d'incompliments assegurant que a Catalunya ja no se'ls creu ningú i qualificant la politica de les promeses com a colonialista o pròpia del segle XIX.

TEMES:
Article 155 Infraestructures

NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS