L'Hospital de Viladecans redueix en un 85% les proves del preoperatori amb un model que prioritza la comunicació telefònica i la història clínica

Viladecans (ACN).- L'Hospital de Viladecans (Baix Llobregat) ha reduït en un 85% la sol·licitud de proves del procés preoperatori després d'implantar un nou model d'organització. Es tracta de recopilar les dades clíniques del pacient per via informàtica, confirmar-les telefònicament i revisar en la història clínica les proves complementàries practicades abans per evitar repetir les que no són necessàries. El procés preoperatori sol suposar diversos desplaçaments al centre d'atenció primària i a l'hospital i, per optimitzar recursos i reduir les exploracions i viatges del pacient, el centre va desenvolupar el 2008 aquest nou model que ara ha estat premiat en la Jornada d'Innovació de l'Institut Català de la Salut (ICS).
L'Hospital de Viladecans redueix en un 85% les proves del preoperatori amb un model que prioritza la comunicació telefònica i la història clínica

L'Hospital de Viladecans redueix en un 85% les proves del preoperatori amb un model que prioritza la comunicació telefònica i la història clínica

Viladecans (ACN).- L'Hospital de Viladecans (Baix Llobregat) ha reduït en un 85% la sol·licitud de proves del procés preoperatori després d'implantar un nou model d'organització. Es tracta de recopilar les dades clíniques del pacient per via informàtica, confirmar-les telefònicament i revisar en la història clínica les proves complementàries practicades abans per evitar repetir les que no són necessàries. El procés preoperatori sol suposar diversos desplaçaments al centre d'atenció primària i a l'hospital i, per optimitzar recursos i reduir les exploracions i viatges del pacient, el centre va desenvolupar el 2008 aquest nou model que ara ha estat premiat en la Jornada d'Innovació de l'Institut Català de la Salut (ICS).