L'excés de velocitat i la falta d'atenció del conductor van provocar el descarrilament de Santiago

La Comissió d'Investigació d'Accidents Ferroviaris conclou que l'excés de velocitat i la falta d'atenció del maquinista van provocar el descarrilament
L'excés de velocitat i la falta d'atenció del conductor van provocar el descarrilament de Santiago
Santiago de Compostel·la

L'excés de velocitat i la falta d'atenció del conductor van provocar el descarrilament de Santiago

La Comissió d'Investigació d'Accidents Ferroviaris conclou que l'excés de velocitat i la falta d'atenció del maquinista van provocar el descarrilament
Redacció Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

La causa del descarrilament del tren Alvia a l'entrada de Santiago de Compostel·la, el juliol passat, va ser "l'excés de velocitat i la falta d'atenció del conductor". Aixi de contundent s'ha mostrat la Comissió d'Investigació d'Accidents Ferroviaris en el seu informe sobre el pitjor accident de tren de la història recent d'Espanya, que va causar 79 morts i 147 ferits. Segons el text, el tren d'Alvia circulava a 179 quilòmetres hora al revolt d'Angrois, on estava limitada a 80, de manera que conclou que el maquinista no va respectar el que recull el llibre horari dels trens i en el quadre de velocitats.

El descarrilament també va ser degut, segons la comissió, a la distracció del conductor perquè va respondre a una trucada de telèfon de l'interventor en un moment clau. Segons l'estudi, hauria d'haver aplicat la frenada abans d'arribar al revolt, sobretot si contestava una trucada telefònica just en aquell moment.

L'informe també inclou un seguit de recomanacions a Renfe i Adif per evitar accidents, com la implantació de sistemes de frenada automàtica.

VÍDEOS RELACIONATS