París

L'etiqueta #radioLondres al Twitter fa tremolar l'embargament dels resultats electorals

Diversos mitjans de comunicació estrangers, especialment belgues, van avançar que les seves capçaleres no estan obligades a respectar la legislació francesa i que, per tant, publicarien resultats i enquestes de les eleccions a França a mesura que tinguessin informacions fiables i no a partir de les 8 del vespre. Aquests resultats ràpidament han saltat a Twitter, on els internautes no només s'han fet ressò de les estimacions de vot, sinó que també han habilitat etiquetes específiques per expressar-se sobre la primera volta presidencial francesa. El llenguatge codificat dels tuitaires ha aconseguit fer un seguiment electoral totalment "especial" i també ha fet tremolar l'embargament dels resultats electorals.

Myriam CordónActualitzat
Així, amb l'etiqueta #RadioLondres, que a França s'ha convertit en el tema més seguit pels internautes, els usuaris de Twitter han intercanviat opinions, dades i comentaris irònics. S'han anat seguint els resultats, transformats, per exemple, en preus de viatges des de París a diferents ciutats europees, que servien de noms en clau per als diferents candidats. D'aquesta manera, s'ha pogut deduir que Amsterdam (per Hollande), a 28 euros, anava guanyant, seguit de Budapest (per Sarkozy) a 25 euros; Nuremberg (per Le Pen) a 16 euros i Moscou (per Melenchon) a 14 euros. El preu, s'entén, representa el percentatge de votants segons els sondejos.

L'etiqueta #RadioLondres, que ha aconseguit ser "trending topic" a França, és el nom de l'emissora que va informar els francesos des del Regne Unit durant la Segona Guerra Mundial a causa de l'ocupació de França per part de l'Alemanya nazi. La seva utilització s'ha convertit en pocs minuts en el tema de més èxit a la xarxa.

Les informacions que es podien o no publicar a França han estat motiu de bromes com la que feia el tuitaire @nicolas: "el cent per cent dels abstencionistes no han votat". Un altre usuari informava en exclusiva de l'intent de persuasió que es feia "a l'actor Chuck Norris" perquè no publiqués "els resultats del 2017 abans de les 8 del vespre".

Altres missatges codificats en clau d'humor han optat per parlar d'horticultura: "les pastanagues vermelles estan cuites" o del tema més de moda els últims dies: "els elefants han perdut una defensa". La meteorologia, que sempre té un espai destacat en la informació, també ha estat present en aquest "seguiment especial" al Twitter. Les previsions meteorològiques anticipaven que "demà hi haurà 29 graus a Tulle, 27 a Neuilly i 16 a la plaça de Stanlingrad".

Paral·lelament, els internautes han compartit imatges amb sorna, com la que sintetitza el to predominant a Twitter i que presenta l'ocell que serveix de logotip a aquesta xarxa social.

Tot això recorda l'època en què, mentre la Resistència s'organitzava a França contra l'ocupació nazi durant la II Guerra Mundial, les ones de la BBC de Londres arribaven a les ràdios franceses.
Un dels missatges més coneguts reprenia el poema "Cançó de tardor", de Paul Verlaine, i deia: "Els llargs sanglots dels violins de la tardor fereixen el cor amb monòton llanguiment". Aquests versos eren el senyal perquè els resistents francesos incrementessin els sabotatges contra els alemanys per preparar el desembarcament aliat.




VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut