L'Estat tornarà a treure "al mercat" la concessió del túnel del Pertús i el tram transfronterer del TAV

ACN Girona.-L'Estat tornarà a treure "al mercat" la concessió del túnel del Pertús (Alt Empordà) i el tram transfronterer del TAV. D'ençà que TP Ferro va fer fallida i va entrar en liquidació, els governs espanyol i francès van assumir-ne la gestió a través d'una societat conjunta. El secretari d'Estat d'Infraestructures, Julio Gómez-Pomar, ha assegurat aquest divendres que "la vocació del Ministeri no és la de retenir aquest rescat per un temps il·limitat", sinó tornar a treure la concessió "al mercat, que és el seu lloc natural". El secretari, que ha participat a Madrid en una jornada organitzada per 'El Economista', ja ha avançat però que abans que això passi cal "consolidar" i fer "més atractiva" la concessió. Per això, assegura que, sobretot el trànsit de mercaderies, "creixerà de manera important" amb les inversions que es faran al corredor mediterrani.

D'ençà de finals de l'any passat, els estats espanyol i francès gestionen conjuntament el tram transfronterer de l'alta velocitat. Ho fan a través de l'empresa que van crear conjuntament, Línia Figueres-Perpinyà, una filial d'Adif i de la seva homònima francesa SNCF Réseau.Espanya i França van decidir assumir la gestió d'aquest tram, que té 44 quilòmetres i inclou el túnel del Pertús, després que la concessionària TP Ferro es liquidés. L'empresa, formada a parts iguals per l'espanyola ACS i la francesa Eiffage, arrossegava un deute de 557,2 MEUR quan va entrar en fallida. Sobretot, perquè les previsions del pas de trens, tant de passatgers com de mercaderies, van quedar lluny de la realitat.Durant la jornada sobre infraestructures organitzada per 'El Economista', el secretari d'Estat del ram ha volgut subratllar que, tot i que la concessió hagi passat a mans públiques, el servei no se n'ha ressentit. "Ja vam dir que això no suposaria haver d'interrompre res, i és així; els trens no han experimentat cap dificultat", ha assegurat Gómez-Pomar.El secretari ha avançat que, pel què fa al tram transfronterer del TAV, l'aposta del govern espanyol passa ara per "consolidar la prestació dels serveis". Sobretot, tenint en compte que el trànsit de trens de mercaderies "creixerà de manera important" amb les inversions que el PP ha anunciat per al corredor mediterrani. "El mercat, el seu lloc natural"Gómez-Pomar ha assegurat que "la vocació del Ministeri no és la de retenir el rescat del túnel del Pertús per un temps il·limitat". I per això, ha afirmat que l'Estat tornarà a treure la concessió "al mercat, que és el seu lloc natural".Ara bé, abans que això passi, el secretari d'Estat d'Infraestructures ja explicat que cal "consolidar la concessió" d'aquest tram de l'alta velocitat. És a dir, incrementar el trànsit de trens perquè "millori el compte de resultats" i això faci que, quan surti a concurs, sigui "més atractiu" per a les societats que el vulguin gestionar.

Anar al contingut