Berlín

L'escàndol Volkswagen causa pèrdues milionàries al grup i fa trontollar el seu president

Brussel·les s'afegeix a les peticions d'una investigació a fons sobre el frau en les emissions contaminants d'onze milions de vehicles de la companyia alemanya

RedaccióActualitzat

Creix l'escàndol de Volkswagen després que el grup ha reconegut que va trucar 11 milions de vehicles a tot el món amb un programa informàtic que falsejava les emissions contaminants dels seus models dièsel. En alguns casos arriben a contaminar fins a 40 vegades més del permès. El president de la companyia penja d'un fil i les investigacions contra l'automobilística alemanya s'han multiplicat als Estats Units, on es va destapar el frau, i també en altres països.

Les pèrdues s'incrementen i les accions s'han continuat desplomant. L'escàndol ja ha tingut un cost superior als 27.000 milions d'euros després que les accions de Volkswagen es desplomessin fins a un 40% en dos dies. El president del grup alemany, Martin Winterkorn, s'ha disculpat públicament: "Això no es pot repetir mai més. Molts milions de persones a tot el món confien en les nostres marques, en els nostres cotxes i en les nostres tecnologies. Em sap molt de greu haver decebut la seva confiança."

La cancellera, Angela Merkel, conscient de l'impacte negatiu d'aquest escàndol sobre l'economia alemanya, ha garantit una investigació que aporti transparència. També s'han obert investigacions a França, la Gran Bretanya i Itàlia. I Brussel·les ha instat la multinacional alemanya a aclarir els fets, sense avançar conclusions sobre l'existència del frau al mercat europeu. Corea del Sud, un dels principals fabricants de vehicles del món, també investigarà les emissions de CO2 dels vehicles dièsel de Volkswagen.

A l'estat espanyol, el ministre d'Indústria, José Manuel Soria, espera que aquest cas no afecti les inversions anunciades a Martorell i Navarra per part de Seat, que forma part del grup alemany.

I com es va descobrir el software il·legal de Volkswagen? Doncs va ser un grup d'investigadors de la universitat de Virgínia de l'Oest i el Consell Internacional del Transport Net els que van percebre el frau de la companyia automobilística. Els investigadors van fer proves d'emissions en tres vehicles: Volkswagen Jetta, Volkswagen Passat i BMW X5. En els dos primers casos, les emissions d'òxid de nitrogen van ser molt superiors als permesos.

 

 

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut