Les xarxes socials a Espanya doblen els usuaris però el 45% dels comptes s'abandonen

Les xarxes socials a Espanya multipliquen per dos els seus membres i el Messenger és encara la primera de totes. Aquesta eina, molt popular entre els més joves, compta amb el 68% dels usuaris d'internet.
Les xarxes socials a Espanya doblen els usuaris però el 45% dels comptes s'abandonen
Madrid

Les xarxes socials a Espanya doblen els usuaris però el 45% dels comptes s'abandonen

Les xarxes socials a Espanya multipliquen per dos els seus membres i el Messenger és encara la primera de totes. Aquesta eina, molt popular entre els més joves, compta amb el 68% dels usuaris d'internet.
Facebook vol donar un espai a la xarxa per recordar la memòria dels usuaris difunts.

Facebook vol donar un espai a la xarxa per recordar la memòria dels usuaris difunts.

Aquestes són les dades que ha ofert The Cocktail Analysis, agència d'investigació i consultoria estratègica especialitzada en les noves tecnologies, després d'un estudi basat en 1.565 enquestes que s'ofereix sencer en la presentació incrustada en aquesta informació.

El creixement més gran és per a Facebook i Tuenti, que creix amb més força a Catalunya des que ofereix una traducció al català, mentre que d'altres com Flickr i Twitter encara són minoritàries, amb un 10% d'usuaris registrats. D'altres, com Fotolog o MySpace, comencen a presentar una taxa d'abandonament important.

En realitat, l'índex de comptes abandonats és molt alt, ja que el 45% es troben inactius. Això provaria que moltes persones hi entren per provar-ho i després ho deixen córrer. Però, d'entrada, tendeixen a confiar-hi, sense sospitar que sempre hi ha algun risc de suplantació.

Accepten publicitat

Pel que fa a la presència de publicitat, els usuaris no semblen percebre-ho de manera negativa, una qüestió que a la les empreses ja es comença a tractar amb naturalitat i que va ser motiu de debat en una de les sessions de la Catosfera, que ha tingut lloc el cap de setmana passat a Granollers. Les campanyes més ben acceptades són les que proposen ofertes, descomptes o concursos.

L'auge de les xarxes socials es pot comprovar també amb el fet que la meitat dels usuaris que fa servir "internet mòbil" ho fa per actuar a les xarxes socials. De manera que el telèfon, l'aparell preferent en aquest tipus de servei, acaba convertit en una eina de comunicació a través de les xarxes socials, a més de permetre l'enviament de missatges i les converses de veu.

Tuenti i Twitter són en aquest terreny les xarxes que tenen més accés des d'aquests aparells, cosa raonable si es té en compte que es tracta de llocs basats en la brevetat dels missatges que s'hi emeten.

L'èxit d'aquestes xarxes és la causa que s'hagin organitzat sessions dedicades a explicar als més novells la importància de tenir regles de privacitat.
Tca 2ªOla Observatorio Redes Informe PúBlicov2 (2)