Les vostres opinions sobre el pla especial de Renfe (IV)

L'entrada en funcionament del pla especial del servei de rodalies provoca problemes entre els passatgers. En aquesta pàgina trobareu les experiències de diferents usuaris d'aquest portal que han viscut en primera persona les conseqüències de l'operatiu provisional.

Actualitzat
Siger Seinen
"Trajecte Vilanova i la Geltrú - BCN Passeig de Gràcia. Si tots els mitjans de comunicació diuen que hi ha Devolució Express per als que tenen abonament, perquè aquest matí a l'estació de Renfe Passeig de Gràcia no te'l donen? Fins i tot el cap de l'estació es va negar a donar-nos-el."

Pedro Salmerón
"Jo ahir vaig veure passar el Pío Baroja de buit passant per Cerdanyola a les 20:35, procedent de Sant Andreu Comtal i camí de Tarragona (es va ficar a la via del ramal Papiol-Mollet), on ahir iniciava el seu servei."

Silvia Reyes Melero
"Vinc de Vilanova i la Geltrú sóc una mare que tinc reducció de jornada m'he acollit a la nova llei d'igualtat i d'ajuda familiar però resulta que com que trigo 2 hores i mitja en arribar a la feina i per tornar és el mateix no puc agafar la meva nena al col·le, m'he buscat la vida perquè algú la reculli però no puc disposar de molts dies.
Gràcies polítics per ajudar-nos a conciliar la nostra vida laboral amb la familiar. Perquè cada dia he de patir ja que no ho sé si arribaré a temps a buscar-la. Com podeu imaginar s'ha quedat dies esperant-me mitja hora més perquè Renfe no funciona bé. Patim aquest problema fa 2 anys."

Núria López
"L'any 1951, en plena dictadura franquista, s'esdevingué el famós episodi de la Vaga dels Tramvies. El preu del tramvia era més car des de sempre a Barcelona que a Madrid; tanmateix el govern va decretar una pujada de 25 cèntims a Barcelona, mantenint estàtica la tarifa madrilenya. Ara no recordo exactament com van quedar les tarifes, però crec recordar que la diferència entre el preu de la capital de l'Estat i el de la capital del nostre país va passar a ser de 25 a 50 cèntims, que en aquella època era significatiu.
Els usuaris barcelonins van decidir fer "vaga": No fer ús d'aquest mitjà de transport a veure què passava. Es van produir aldarulls i foren trencats els vidres de molts tramvies. Van passar els dies i arribà el diumenge, jornada en què el Barça disputava un partit de futbol al Camp de les Corts. A l'hora de sortir plovia a bots i barrals i es va desplegar un ampli dispositiu de tramvies perquè la gent hi pugés i no es mullés. Va ser un pols llançat pel govern a la ciutadania barcelonina; i el va guanyar la ciutadania, ja que la gent va preferir mullar-se sota la freda pluja d'un vespre de principis de març a donar son braç a tórcer. I tot un Govern franquista va haver de fer marxa enrere en la mesura que havia pres i va tornar als preus anteriors, que continuaven suposant un greuge comparats amb Madrid, però almenys era més "assumible". Aquesta va ser la primera vegada que Franco va haver de tirar enrere, i va ser la societat catalana, vençuda, però no gens convençuda, qui el va obligar a retrocedir.
Crec que si al 1951 es va fer una vaga ara amb molta mes raó tenim dret a fer-la. Manifestació, diumenge Pl. Sant Jaume 12 h."

Enric Jorge Bas
"Doncs sí que m'ha afectat. He decidit llogar una plaça de pàrquing i venir a treballar amb cotxe. Em gastaré 140 euros de pàrquing + 120 de benzina mensualment en comptes del 28 euros del transport públic, però ja no puc més... això només passa aquí, que ho consentim tot. I jo encara tinc sort que em puc permetre aquesta despesa (tot i que preferiria estalviar-me-la), però lamentablement no tothom ho pot fer."

Sandra Sabatés

"Després de més de dues hores per arribar de Vilanova i la Geltrú a Passeig de Gràcia, anem a reclamar la nostra devolució exprés. Oh, sopresa!!! A Passeig de Gràcia no donen devolucions exprés, el metro ens l'hem de pagar nosaltres i només ens diuen que quan s'acabi l'abonament anem a l'estació que ja faran alguna cosa.
És totalment indignant. Per què hem de pagar el metro? No se suposa que ens han de garantir el servei fins a la nostra estació de destí?

El més divertit de tot és que a certes estacions sí que donen devolucions exprés sense preguntar. Si algú entén el que passa que m'ho expliqui, si us plau, perquè jo no ho entenc.

Els de TMB ens diuen que comprem el bitllet de metro i ho reclamem a Renfe, què fem? Dóna la sensació de viure en un país tercermundista."

Joaquima Jiménez

"Tot plegat és una vergonya, diuen bitllets gratuïts quan jo ja he pagat per un servei que no ens donen, ja que fer un trajecte d'una hora en dues hores i mitja per mi no és un servei, a més si vols la 'superdevolució exprés' has d'anar a una estació de Renfe, que més voldríem? Però no, ens deixen a la plaça d'Espanya i busca't la vida per arribar. Els autobusos 'turístics' ens passegen per Montjuïc per no col·lapsar l'entrada a Barcelona, és igual si triguem 40 minuts més o es perden. Si algú de Renfe que sàpiga el recorregut els acompanyés serien de més utilitat.

Jo proposo que tots els polítics es quedin sense els seus cotxes i xofers i fins que arribi l'AVE i funcioni rodalies utilitzin el transport públic, així veuran la impotència i la ràbia que fa que ningú t'escolti ni solucioni el problema que per als usuaris és enorme, però mentre estiguin asseguts buscant culpables no troben solucions bones."

Manuel Álvarez Carod
"Visc a Tarragona. Des del 15 d'octubre faig un curs a Barcelona, de 18 a 21 hores, abans del dilluns 22 tenia temps d'agafar l'últim regional a Passeig de Gràcia i tornar a les 21.26 però ara, per enllaçar a Sant Vicenç amb el regional corresponent, he d'agafar un rodalies a la plaça de Catalunya a les 20.50 i confiar que en arribar a Sant Vicenç encara hi hagi aquell regional que em porti a Tarragona. Ahir, per evitar-me problemes vaig pagar un bitllet de turista en un Tren Hotel (14.60 euros) que va arribar a Tarragona a les 23 hores en lloc de les 22.22 i, inexplicablement per mi, a l'estació de Tarragona ja hi era el tren de llarg recorregut Pío Baroja, que sortia de Sants mitja hora més tard. Vaig reclamar la mitja hora de retard i em van comentar que indemnitzen els trens de llarg recorregut a partir de l'hora de retard!!! Com he dit més d'un cop, la Renfe, Adif o els governs que els van matricular són els millors defensors de l'ús de l'automòbil privat, si no tens recursos has d'anar en tren. Degradant cada cop més rodalies i regionals i potenciant els AVE mentre a l'Aragó, per exemple, es carreguen estacions i línies de servei. Així volem lluitar contra l'escalfament del paneta? Millorem el tren (entre d'altres coses) si no volem morir d'escalfament."


Més opinions

Envia la teva opinió

Anar al contingut