Les vendes de Renault cauen en un 4,5% el primer semestre de l'any

Les vendes de turismes i vehicles comercials lleugers del grup Renault van caure a tot el món un 4,5% el primer semestre de l'any. En total, la companyia automobilística francesa va lliurar 1,22 milions de vehicles. Responsables de l'empresa expliquen que aquesta disminució de les vendes es deu fonamentalment a l'entorn econòmic incert i a la recessió del mercat europeu. Per marques, els lliuraments mundials de la firma Renault van baixar un 5,6%, mentre que els de la seva filial sud-coreana Samsung van créixer un 10,6%, i els de la romanesa Dacia van pujar un 14,8%.
Les vendes de Renault cauen en un 4,5% el primer semestre de l'any
Empreses

Les vendes de Renault cauen en un 4,5% el primer semestre de l'any

Les vendes de turismes i vehicles comercials lleugers del grup Renault van caure a tot el món un 4,5% el primer semestre de l'any. En total, la companyia automobilística francesa va lliurar 1,22 milions de vehicles. Responsables de l'empresa expliquen que aquesta disminució de les vendes es deu fonamentalment a l'entorn econòmic incert i a la recessió del mercat europeu. Per marques, els lliuraments mundials de la firma Renault van baixar un 5,6%, mentre que els de la seva filial sud-coreana Samsung van créixer un 10,6%, i els de la romanesa Dacia van pujar un 14,8%.
A l'Europa occidental, on el mercat va baixar un 2,8% durant el primer semestre del 2003, Renault va vendre 952.596 unitats, cosa que suposa una caiguda del 6,8% respecte al mateix període del 2002, mentre que a la resta del món les seves vendes, malgrat un fort retrocés al Brasil i a l'Argentina, van augmentar un 4,4%. Renault ha patit especialment per la caiguda de les vendes en el seu principal mercat, França, on el descens ha estat del 7,8%, i altres mercats on té una especial penetració, com Bèlgica, Portugal i Espanya, que va ser el cinquè mercat de Renault durant aquest primer semestre. Renault ha assenyalat que, tot i així, ha anat millorant les seves posicions a l'Europa occidental durant aquests sis mesos, i ha acabat el semestre amb un avanç de l'11% de les seves vendes al juny. Es pretén mantenir aquesta dinàmica, gràcies a l'èxit de l'Scenic II des del seu llançament al juny i de l'arriba a la tardor de noves versions del Mégane II.