Santiago de Compostel·la

Les taques de fuel detectades els últims dies a alta mar provenen del "Prestige"

Les taques i irisacions de fuel que s'han detectat últimament a la zona on es va enfonsar el "Prestige" provenen de l'embarcació, però els científics estimen que no tindran conseqüències per a l'ecosistema marí per la seva escassa dimensió i la seva llunyania de la costa. Aquestes són les conclusions més importants de les iniciatives desenvolupades al llarg d'aquest mes per diferents organismes estatals després d'haver-se detectat restes de fuel properes a la zona de l'enfonsament, segons ha informat en un comunicat el govern central. Tot i que s'ha subratllat que no hi ha perill per a l'ecosistema marí, l'executiu central ha decidit intensificar la vigilància i el seguiment que es fa "de manera constant" a la zona.

Actualitzat
El Centre de Prevenció i Lluita contra la Contaminació Marítima i del Litoral (Cepreco), l'Institut Espanyol d'Oceanografia (IEO) i Salvament Marítim (Sasemar) han participat en tasques de vigilància i de seguiment de les taques que s'han detectat els últims dies al lloc on es va enfonsar el "Prestige".

Els resultats de les anàlisis de les mostres recollides a la zona, encarregades per l'IEO, han "confirmat que les restes de fuel provenen del 'Prestige'", ha indicat el comunicat. Però l'informe assenyala que les tasques es troben molt lluny de la costa gallega i que per la seva "ràpida dispersió" no han de suposar cap problema per a l'ecosistema marí.

D'altra banda, el govern ha anunciat que ha decidit intensificar les tasques de vigilància i de seguiment que s'estan fent de manera constant a la zona "per si fos necessari en algun moment posar en marxa alguna nova actuació", han precisat.

El petroler "Prestige", que es va enfonsar al novembre del 2002 a uns 250 quilòmetres de la costa gallega es troba submergit a uns 4.000 metres de profunditat. El 2004, amb tècniques que mai s'havien utilitzat abans, es va aconseguir extraure, per part de l'empresa Repsol, el 95% del fuel que contenien els tancs, gairebé 14.000 tones. Amb tot, unes 700 tones van quedar a la popa del vaixell, en no poder ser extretes per impossibilitat tècnica.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut