Les rebaixes esmorteeixen el descens de les vendes durant la temporada primavera-estiu

La temporada de primavera-estiu es tanca amb un descens de les vendes més petit del que es preveia gràcies a les rebaixes d'aquest estiu, on s'ha facturat un 15% més que l'any passat. Així, a la temporada de primavera-estiu s'ha venut un 5% menys que l'any 2007, una dada que segons reconeixen els comerciants podria haver sigut més negativa. El millor període de rebaixes ha estat la primera quinzena de juliol, quan s'ha venut entre un 15 i un 20% més que l'estiu passat. A Catalunya, les rebaixes encara continuen i acaben aquest diumenge 31 d'agost. Pel que fa a la temporada d'hivern, els comerciants auguren unes vendes difícils. Diuen que la situació de crisi ha calat en els consumidors.
Les rebaixes esmorteeixen el descens de les vendes durant la temporada primavera-estiu
Madrid

Les rebaixes esmorteeixen el descens de les vendes durant la temporada primavera-estiu

La temporada de primavera-estiu es tanca amb un descens de les vendes més petit del que es preveia gràcies a les rebaixes d'aquest estiu, on s'ha facturat un 15% més que l'any passat. Així, a la temporada de primavera-estiu s'ha venut un 5% menys que l'any 2007, una dada que segons reconeixen els comerciants podria haver sigut més negativa. El millor període de rebaixes ha estat la primera quinzena de juliol, quan s'ha venut entre un 15 i un 20% més que l'estiu passat. A Catalunya, les rebaixes encara continuen i acaben aquest diumenge 31 d'agost. Pel que fa a la temporada d'hivern, els comerciants auguren unes vendes difícils. Diuen que la situació de crisi ha calat en els consumidors.
Un aparador amb cartells de rebaixes de fins al 50% (Foto: EFE)

A Catalunya, les rebaixes acaben diumenge 31 d'agost. (Foto: EFE)

Segons la Confederació Espanyola de Comerç, les bones vendes durant les rebaixes es deuen a dos factors: hi ha hagut més productes rebaixats i també descomptes més alts. Segons el secretari general de la CEC, Miquel Àngel Fraile, les millors ofertes han estat en els productes per als joves, els banyadors i el tèxtil per a la casa.

Tot i el bon balanç de les rebaixes, les previsions per a la temporada vinent són més pessimistes. Els comerciants creuen que serà difícil vendre per la "por psicològica" a la crisi. Tot i això, pensen que en èpoques en què la demanda és baixa es milloraran els preus i la qualitat dels productes.