Les principals marques no aniran al Saló Internacional de l'Automòbil de Barcelona

Les marques englobades en l'Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions han anunciat que no acudiran a la pròxima edició del Saló Internacional de l'Automòbil de Barcelona, que es farà entre el 9 i 17 de maig, segons fonts del sector. La decisió s'ha pres a la reunió de la junta directiva d'Anfac, l'organització que engloba les firmes Seat, Audi, Volkswagen, Skoda, Peugeot, Citroën, Renault, Dacia, Ford, Mercedes-Benz, Smart, Opel, Chevrolet, Saab, Nissan i Santana Motor. En declaracions al 3/24, el president de la fira, Enric Lacalle, ha dit que confia a poder reconduir la situació parlant -si cal- amb cadascun dels fabricants.
Les principals marques no aniran al Saló Internacional de l'Automòbil de Barcelona
Barcelona

Les principals marques no aniran al Saló Internacional de l'Automòbil de Barcelona

Les marques englobades en l'Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions han anunciat que no acudiran a la pròxima edició del Saló Internacional de l'Automòbil de Barcelona, que es farà entre el 9 i 17 de maig, segons fonts del sector. La decisió s'ha pres a la reunió de la junta directiva d'Anfac, l'organització que engloba les firmes Seat, Audi, Volkswagen, Skoda, Peugeot, Citroën, Renault, Dacia, Ford, Mercedes-Benz, Smart, Opel, Chevrolet, Saab, Nissan i Santana Motor. En declaracions al 3/24, el president de la fira, Enric Lacalle, ha dit que confia a poder reconduir la situació parlant -si cal- amb cadascun dels fabricants.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
El president del Saló de l'Automòbil, Enric Lacalle, ha lamentat que tantes marques importants del sector hagin pres la decisió de no ser presents al Saló de l'Automòbil de Barcelona, una cita fins ara ineludible. És per això que Lacalle espera que igualment se celebri la fira amb tota normalitat. Segons Anfac, la decisió de no anar al saló, que és de caràcter biennal i del qual enguany se celebra la 35a edició, es deu a la difícil situació en què es troben les empreses automobilístiques com a conseqüència de la crisi del sector, que afecta tant l'àmbit comercial com la producció.

Les matriculacions d'automòbils a l'estat espanyol van registrar, l'any passat, una caiguda del 28,1%, la més gran de la seva història, i per aquest any s'espera un retrocés del 23%, fins que arribi a les 900.000 unitats. D'aquesta manera, en dos anys el mercat perdrà més del 50% del seu volum.

El Saló Internacional de l'Automòbil de l'any 2007 va comptar amb 171 expositors i 44 marques. El certamen va tenir quatre primícies mundials, dues d'europees i cinquanta de nacionals, i va rebre més d'un milió de visitants.
 
El Congrés dels Diputats va aprovar, al novembre, una sèrie de beneficis fiscals per a les empreses que assistissin al Saló de l'Automòbil de Barcelona, mitjançant una esmena a la llei per a la supressió de l'impost de patrimoni, que van pactar CiU i PSOE. En concret, aquests avantatges fiscals consisteixen en una deducció del 15% en l'impost de societats de les despeses en publicitat per a les promocions del saló i de les despeses i inversions en construccions que serveixin per realçar l'espai físic on se celebra el certamen.

Hereu, convençut que es farà

L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, s'ha mostrat confiat que el Saló de l'Automòbil de Barcelona es farà, encara que no hi siguin les marques principals del sector. En una entrevista a "El matí de Catalunya Ràdio", l'alcalde ha considerat, tot i això, que per al sector és important ser present en aquest esdeveniment i ha animat les empreses a participar-hi.

Hereu ha ressaltat que participar en la fira, que ha qualificat de la "més gran plataforma per donar a conèixer els productes i, per tant, poder vendre després", té "moltes exempcions fiscals". És per això que per l'alcalde "és una operació que en si mateixa es finança".

VÍDEOS RELACIONATS