Les principals marques aposten pels cotxes petits al Saló de l'Automòbil

Avui ha obert el Saló de l'Automòbil de Frankfurt però sense cerimònia inaugural a causa dels atemptats d'ahir als Estats Units. La sobrietat defineix l'edició d'aquest any. El perill d'una crisi econòmica mundial i el descens de les vendes a Alemanya no conviden els fabricants a ltirar la casa per la finestra.
Les principals marques aposten pels cotxes petits al Saló de l'Automòbil
FRANKFURT

Les principals marques aposten pels cotxes petits al Saló de l'Automòbil

Avui ha obert el Saló de l'Automòbil de Frankfurt però sense cerimònia inaugural a causa dels atemptats d'ahir als Estats Units. La sobrietat defineix l'edició d'aquest any. El perill d'una crisi econòmica mundial i el descens de les vendes a Alemanya no conviden els fabricants a ltirar la casa per la finestra.
Actualitzat
En aquests temps que s'endevinen difícils, les marques estan apostant pels valors més segurs, els cotxes petits. Són més assequibles i se'n poden fer sèries més grans. És el cas de Ford, que presenta un Fiesta totalment renovat per primer cop en deu anys, que fabricarà a Almussafes. La marca nord-americana confia en aquest model per tornar als beneficis a Europa. I és que aquest segment de cotxes petits ja representa un terç del mercat europeu. Volkswagen també treu el nou Polo, el germà petit del Golf, amb una imatge que recorda el Lupo. I Citroën, per la seva banda, presenta el C-3, el substitut del Saxo, amb una estètica que es desmarca dels seus competidors. L'interès creixent per aquest segment també arriba a les marques japoneses, com Honda, que llança el Jazz, o Nissan, que ha mostrat el prototip del que serà el nou Micra, el primer cotxe desenvolupat conjuntament amb Renault, el seu principal accionista. Dins d'aquest context de creixent competència en el segment, Seat aposta per diferenciar-se, a través del disseny i subratllant el caràcter jove i esportiu dels seus vehicles. Per això ha presentat al Saló de l'Automòbil de Frankfurt el seu nou cotxe concepte, el Tango, que possiblement no es fabricarà, però que marca l'estil que tindrà la nova generació dels seus models. El president de Seat, designat divendres president del grup Volkswagen, diu que continuarà apostant per la marca. Pischetsrieder diu que la seva prioritat al capdavant de Volkswagen serà dierenciar les marques del grup i evitar que competeixin unes amb les altres. En aquest saló, però, Skoda presenta una berlina de l'estil del Volkswagen Passat o l'Audi Quattro.