Les primeres proves de l'AVE Madrid-Barcelona podrien començar demà

Les primeres proves amb trens elèctrics a la línia d'Alta Velocitat entre Madrid i Barcelona podrien començar a fer-se a partir d'aquest dimarts o dimecres. L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha assegurat que les obres del tram entre l'Hospitalet de Llobregat i l'estació de Sants de Barcelona ja estan gairebé acabades i, per tant, es pot començar a provar el traçat. Ja s'hi ha instal·lat la connexió de la xarxa i hi poden circular trens elèctrics. Fins ara, només s'havien pogut fer proves amb locomotores dièsel per la falta d'electricitat
Les primeres proves de l'AVE Madrid-Barcelona podrien començar demà
Barcelona

Les primeres proves de l'AVE Madrid-Barcelona podrien començar demà

Les primeres proves amb trens elèctrics a la línia d'Alta Velocitat entre Madrid i Barcelona podrien començar a fer-se a partir d'aquest dimarts o dimecres. L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha assegurat que les obres del tram entre l'Hospitalet de Llobregat i l'estació de Sants de Barcelona ja estan gairebé acabades i, per tant, es pot començar a provar el traçat. Ja s'hi ha instal·lat la connexió de la xarxa i hi poden circular trens elèctrics. Fins ara, només s'havien pogut fer proves amb locomotores dièsel per la falta d'electricitat
La previsió inicial era que l'AVE arribés a Barcelona el 21 de desembre però la data es va ajornar. El motiu va ser que en el tram de 5,3 quilòmetres que ja està enllestit, entre l'Hospitalet de Llobregat i Sants, s'hi van produir diversos problemes que van obligar a suspendre el pas de trens dels Ferrocarrils de la Generalitat i a posposar la inauguració de l'alta velocitat.

La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, va anunciar que l'Alta Velocitat arribaria a la capital catalana, finalment, abans de les eleccions del 9 de març. Renfe ha dissenyat una oferta inicial de 25 trens al dia, un cada hora i per cada sentit, en un trajecte que durarà dues hores i mitja davant les quatre actuals.

Per potenciar l'ús d'aquesta nova infraestructrura, Renfe ha posat a la venda bitllets de "baix cost" i també el "pont AVE", un servei similar al del pont aèri que permetria viatjar sense haver de reservar.