Les obres d'urbanització de la llosa del parc Central de Girona acabaran el mes vinent amb un cost de gairebé 1,7 MEUR

ACN Girona.-Recta final als treballs d'urbanització de la llosa del parc Central de Girona. Les obres d'urbanització i adequació de la part sud estaran acabades el mes vinent just abans de Setmana Santa. Ho ha anunciat el delegat del govern espanyol a Catalunya, Enric Millo, durant una visita a la zona. El cost total d'aquests treballs es de prop d'1,7 milions d'euros. La zona de la llosa, que queda just per sobre de la coberta de l'estació del TAV, inclou un espai de jocs infantils, plantes, fonts i una zona de parterres que aniran amb gespa. Amb aquesta última fase, s'acaben uns treballs molt reivindicats a la ciutat que s'hauran allargat gairebé uns 10 anys. El representant del govern espanyol també ha visitat l'estació de trens convencional, on han finalitzat els treballs per millorar l'accessibilitat a les andanes amb l'aixecament d'uns 68 centímetres respecte el nivell de la via. Per altra banda, s'ha anunciat que l'estació del TAV i el túnel ja compten amb el sistema de comunicacions d'emergència RESCAT. Es va posar en marxa el 12 de gener passat en coordinació amb Bombers i Protecció Civil. Aquest és un dels principals requisits per obtenir l'homologació del Pla d'autoprotecció. La Generalitat ha tombat el pla en diverses ocasions en considerar que hi havia mancances.

Els treballs d'urbanització i restauració de la llosa del parc Central de Girona es completaran el mes vinent. Aquesta és la previsió del govern espanyol i Adif. L'encarregat de donar-ho a conèixer ha estat el delegat de l'Estat a Catalunya, Enric Millo, que aquest dimecres ha visitat el lloc. Els treballs hauran costat 1.690.284 euros i inclouen també una zona enjardinada amb parterres de gespa (es plantarà properament), un espai de jocs infantils així com la instal·lació de mobiliari urbà i punts d'il·luminació. Amb la demolició del 'finger' que connectava el vestíbul de l'estació del tren convencional amb el d'alta velocitat, s'ha aconseguit una "major continuïtat" del parc i l'obertura del nou accés a l'estació des del barri de Sant Narcís. Per altra banda, també s'ha construït una nova rotonda d'accés a l'estació que inclou parada de taxis i aparcament per a motocicletes. El següent pas que caldrà completar és la construcció i col·locació de la marquesina del parc Central, que connectarà l'estació del TAV amb la del tren convencional. Uns treballs que s'endarreriran arran de la fallida de l'empresa adjudicatària. Fa uns dies l'empresa va anunciar a l'ajuntament que renunciava a l'obra perquè presentarà un concurs de creditors. "Esperem que es resolgui en el menor temps possible", ha afirmat Millo.Durant l'atenció als mitjans, el representant de l'Estat a Catalunya ha criticat l'actitud de l'alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, tot dient que "fins fa ben poc la interlocució amb l'ajuntament havia estat correcta". "Espero que un futur sigui millor per continuar treballant plegats", ha afegit per després subratllar que la "col·laboració entre administracions és imprescindible". Instal·lada la xarxa RESCAT al túnel i estació del TAVEl delegat del Govern també ha detallat algunes millores que Adif està duent a terme en la línia del TAV. Concretament, ha explicat que s'ha completat el sistema de comunicacions i d'emergència RESCAT a l'estació i al túnel. Es va posar en marxa el 12 de gener passat amb el vistiplau de la Generalitat i amb la coordinació de Bombers i Protecció Civil. Aquest era un dels principals requisits per poder aconseguir l'homologació del Pla d'autoprotecció. De fet, la Generalitat l'ha tombat vàries vegades perquè considerava que hi havia mancances. Per altra banda, Adif ha implementat noves mesures de protecció i seguretat com ara la instal·lació d'hidrants i columnes seques al costat de les sortides d'emergències i boques del túnel que havien requerit els Bombers. També s'està col·locant una nova línia elèctrica de 750V dins del túnel per assegurar el subministrament elèctric. I en el cas de les sortides d'emergència, que n'hi ha un total de 10, ja s'han completat els sistemes de pressurització i altres instal·lacions pendents com ara el "sistema d'anti-intrusió, el control d'accessos mitjançant càmeres, sistema d'il·luminació habitual i d'emergència, senyalització d'emergència i comportes basculants enrasades amb el nivell del carrer".Un cop estigui tot enllestit, Adif haurà de presentar de nou el Pla d'autoprotecció per tal que la Generalitat l'acabi finalment donant per bo. Cal recordar que aquesta estació porta uns cinc anys en funcionament. Millores a les andanes de l'estació convencional Pel que fa a l'estació del tren convencional de la ciutat, Adif ha acabat els treballs de millora d'accessibilitat. Amb un pressupost de prop de 700.000 euros, el que s'ha fet ha estat elevar uns 68 centímetres el ferm de les dues andanes respecte el nivell de la via i al llarg d'uns 200 metres. Això permet a l'usuari accedir de forma més segura i còmode als trens. També s'han instal·lat a la vora de les andanes una banda groga i una franja de seguretat així com un nou paviment continu de formigó polit. Finalment, s'han creat encaminaments per a persones amb discapacitat visual mitjançant superfícies de textura particular per ser reconegudes al tacte (conegudes com a superfícies 'podotàctils'). Durant la visita, Millo ha assenyalat que l'estació intermodal de Girona, on conflueixen els serveis de bus (l'estació es troba en una de les plantes soterrades), tren convencional i altra velocitat, són un "exemple modèlic" a Catalunya. Es calcula que en total es dona servei a més de 6,8 milions de passatgers a l'any incloent les tres modalitats de transport.

Anar al contingut