TGV

Les obres del TGV van registrar 277 accidents laborals fins al mes d'abril passat

Les obres de construcció de les línies ferroviàries del TGV han registrat durant els primers quatre mesos de l'any un total de 277 accidents laborals, tres dels quals, mortals. La línia Madrid-Lleida-Barcelona concentra la major part dels accidents, fins a 127. Pel que fa a la línia que uneix Còrdova i Sevilla s'hi van produir 85 accidents. A la línia Madrid-Segòvia-Valladolid n'hi va haver 65, dos dels quals van ser mortals. Les primeres obres del passadís que unirà Madrid amb Albacete, Conca, València, Alacant i Múrcia són les úniques en què no s'han comptabilitzat incidents.

Actualitzat
Al marge dels continus endarreriments per causes tècniques, les obres del TGV també provoquen accidents laborals de manera reiterada. Però segons el Ministeri de Foment, l'índex de sinistralitat entre els treballadors del TGV és molt inferior al de la resta del sector de la construcció. Tot i així, en els quatre primers mesos d'aquest any s'han produït a les obres 277 accidents laborals, 3 dels quals han estat mortals. Per línies, la que unirà Madrid, Lleida i Barcelona ha estat la que ha registrat més nombre d'accidents, amb un total de 127. En el tram de Còrdova a Màlaga n'hi ha hagut 85. La línia en què avui hi ha hagut l'accident, la que uneix Madrid amb Segòvia i Valladolid, era on fins ara s'havien comptabilitzat menys sinistres. En concret, 65, dos dels quals han estat mortals. A Catalunya, des de l'inici de les obres hi ha hagut 5 accidents mortals. El 2002, quatre operaris van morir a les obres del Catllar, Montblanc, Vinaixa i Lleida. L'últim accident mortal va passar el 5 de maig, quan un operari va morir en caure de la marquesina que cobreix les vies a l'estació de Lleida.
Anar al contingut