Barcelona

Les obres de la línia 5 al Carmel es reprendran abans de finals d'any

Tres mesos després de l'esvoranc al Carmel, encara hi ha gairebé 700 persones, dels més de 1.200 veïns que van ser desallotjats, dormint en hotels. Tot i això, el barri intenta, com pot, recuperar la normalitat. El futur del barri encara és incert, però a poc a poc es va perfilant. De moment, el conseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha anunciat que les obres de la línia 5, les que van provocar l'accident, es reprendran abans de finals d'any. Demà s'adjudica la redacció del projecte, i al setembre sortiran a concurs les obres.

Actualitzat
Fa tres mesos, el 27 de gener, es va produir l'esvoranc al barri del Carmel per les obres d'ampliació de la línia 5 del metro. No hi va haver víctimes, però més de 1.200 veïns van ser desallotjats de casa seva i allotjats la majoria en hotels, i alguns en cases de familiars. Tres mesos després, encara hi ha gairebé 700 persones dormint en hotels i només 85 han pogut i han volgut tornar a casa seva. Els que no hi han pogut tornar mai més són les 34 famílies dels edificis enderrocats, sis en total, que van quedar greument afectats per l'enfonsament. Els del voltant, fins a dotze edificis més, s'hauran de micropilotar, és a dir, reforçar-ne els fonaments. L'accident del Carmel ha afectat de manera desigual els veïns i això s'ha reflectit en les indemnitzacions. Les 34 famílies que van perdre la casa han rebut pisos nous, 70.000 euros per compensar la pèrdua del contingut, 30.000 euros per danys morals i 10.000 més a partir de la segona persona. Els veïns de la zona més allunyada, la verda, rebran 10.000 euros per danys morals i hauran de començar a tornar a casa a partir de l'1 de maig. Per als més propers a la zona de l'esvoranc, els de la zona groga, la indemnització serà la mateixa; però, a més, rebran 500 euros mensuals mentre durin les obres de micropilotatge. El futur del barri Queda pendent, encara, el futur d'aquesta zona. Alguns geòlegs proposen fer-hi una zona verda en comptes de nous edificis, però els terrenys són de la Generalitat i ja ha dit que ho decidirà d'acord amb l'Ajuntament. De moment, sembla que les obres de la línia 5 del metro es reprendran, probablement, abans de finals d'any, segons ha anunciat el conseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal. Demà s'adjudica la redacció del projecte i al setembre sortiran a concurs les obres. Entre les empreses que s'han presentat al concurs hi ha la que havia redactat el projecte actual, però segurament no guanyarà aquest concurs.
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut