Les obres de desdoblament de la C-260 a Vilatenim arriben al 65% amb la col·locació del calaix per sota de l'N-II

Les obres de desdoblament de la C-260 a Vilatenim arriben al 65% amb la col·locació del calaix per sota de l'N-II

Les obres de desdoblament de la C-260 a Vilatenim arriben al 65% amb la col·locació del calaix per sota de l'N-II

ACN Figueres.-Les obres de desdoblament de la C-260 a Vilatenim (Alt Empordà) han arribat al 65%, després que s'hagi completat la col·locació del calaix que passa per sota l'N-II. Es tracta d'una estructura de formigó construïda inicialment a uns 50 metres de la carretera, i que s'ha empès amb gats hidràulics fins deixar-la sota el ferm, en el que ha estat una obra d'enginyeria pionera a Catalunya. El calaix forma part de les obres de construcció del vial sud, que transcorre paral·lel a la C-260. El secretari d'infraestructures i mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, ha ressaltat que es tracta de l'obra "més important" que el Govern està fent a les comarques gironines. Font ha explicat que les mides del calaix preveuen "l'anhelat" desdoblament de l'N-II. La Generalitat calcula que les obres, que tenen un cost de 9,3 MEUR, acabaran a finals d'any i serviran per millorar la mobilitat en el sector sud de Figueres.

Pas important en les obres de desdoblament de la C-260 al seu tram per Figueres. Aquest divendres els operaris han acabat de col·locar el calaix que passa per sota l'N-II i que forma part de la construcció del vial sud que s'està fent paral·lel a la carretera. El secretari d'infraestructures i mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, ressalta que gràcies a aquesta tècnica pionera a Catalunya, no s'ha hagut de tallar el trànsit a l'N-II. "Hem fet servir l'excel·lència de l'enginyeria catalana per fer una obra de referència", ha destacat.El que s'ha col·locat és una estructura de formigó que fa 11 metres d'amplada i 44 de longitud, i que s'ha empès amb uns gats hidràulics a través de 50 metres, a un ritme de 5 per dia fins deixar-la just a sota de l'N-II. En total ha estat necessari un mes per dur a terme l'actuació. L'obra preveu també un futur desdoblament de la carretera per part de l'Estat. Font recorda que la Generalitat "ha fet la feina" i diu que ara és el govern espanyol qui ha de complir amb la part que li pertoca. L'última novetat en aquest sentit, va tenir lloc fa dos mesos quan el govern espanyol va aprovar la declaració d'impacte ambiental per duplicar la carretera N-II a la zona de l'Alt Empordà, en concret els trams que van d'Orriols a La Jonquera.El secretari d'infraestructures ha explicat que l'afectació a l'N-II "ha estat mínima". En aquest sentit només s'han detectat petits ressalts a la carretera que els operaris repararan aquest mateix cap de setmana i que no han suposat cap perill per a la circulació.Pel que fa a la part nord serà sensiblement perpendicular a la C-260 i paral·lel a l'N-II. Aquest vial permetrà donar continuïtat a la calçada lateral nord del desdoblament fins al camí vell de Vilatenim. Tindrà una longitud d'uns 240 metres i estarà format per un sol carril de 4 metres i una vorera de 2.Millora de la mobilitatA la visita hi ha assistit l'alcaldessa de Figueres, Marta Felip, que ha posat de relleu la millora que suposarà el desdoblament en relació a la mobilitat a la ciutat. Especialment rellevant és la zona sud a la part de Vilatenim on són molt habituals les llargues cues, sobretot a l'estiu quan molts vehicles es dirigeixen cap a localitats costaneres com Roses o Llançà.Felip està "convençuda" que serà una ronda "molt utilitzada" pels conductors que, d'aquesta manera, s'estalviaran entrar a la ciutat per la zona de la Marca de l'Ham. "Estem davant d'una de les obres de mobilitat més importants que hem fet mai a la ciutat", ha reblat l'alcaldessa.La C-260, que uneix Figueres i Roses, registra una mitjana anual d'entre 21.000 i 24.000 vehicles\/dia, i pot arribar als 43.000 vehicles\/dia durant l'agost. El desdoblament pretén resoldre els problemes de congestió que es produeixen en aquest tram d'entrada a la ciutat de Figueres, amb l'execució d'una via amb les característiques adients de capacitat i seguretat, tot respectant el seu entorn urbàUn tronc centralUn cop finalitzada l'obra es podrà visualitzar un tronc central format per dos carrils en cada sentit i 3,20 metres d'amplada amb voral interior d'1 metre i voral exterior. A banda a cada costat del tronc es preveu la formació d'unes calçades laterals de 6 metres, dels quals dos es destinaran a aparcament.El proper pas és la construcció d'una passera sobre la carretera que ha de servir perquè els vianants puguin travessar-la, i que anirà a continuació del carrer Baladres. Es formaran rampes a un costat i altre per facilitar-ne l'accés i s'espera que a finals de mes estigui llesta. Les obres de desdoblament de la C-260 a Vilatenim van començar el gener del 2016 i, si no hi ha contratemps, acabaran el desembre d'aquest any, tal i com estava previst inicialment.