Les obres d'ampliació de la C-58 entre Terrassa i Badia del Vallès començaran aquesta propera tardor

Les obres d'ampliació de la C-58 entre Terrassa i Badia del Vallès començaran aquesta propera tardor

Les obres d'ampliació de la C-58 entre Terrassa i Badia del Vallès començaran aquesta propera tardor

Pla general de la C-58 entre Terrassa i Sabadell, on s'ampliarà la capacitat amb dos nous carrils de cara al 2018. Imatge del 17 de març de 2017 (horitzontal)

Pla general de la C-58 entre Terrassa i Sabadell, on s'ampliarà la capacitat amb dos nous carrils de cara al 2018. Imatge del 17 de març de 2017 (horitzontal)

ACN Terrassa.-Les obres d'ampliació de la C-58 des de Terrassa a Sabadell i des del nus de Sant Pau de Riusec a l'enllaç amb la B30 de Badia del Vallès començaran a la tardor. Ho ha anunciat aquest divendres el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, avançant que la licitació del primer tram s'obrirà dilluns, mentre que la del segon es farà a l'abril. Rull ha destacat que seran unes obres amb "retorn ràpid i immediat", que serviran per desencallar l'històric projecte d'ampliació de l'autopista. Així, entre l'accés Terrassa Est i Sabadell Centre es crearan dos nous carrils que reduiran a menys de la meitat el temps que ara es triga en recórrer aquests 4,4 quilòmetres. Pel que fa al tram entre Sant Pau i Badia, també s'afegiran dos carrils per agilitzar els desplaçaments curts. La previsió és que les dues obres estiguin acabades la tardor del 2018, mentre el Govern també projecta l'ampliació de l'accés als polígons de Terrassa i la zona dels Bellots. Les tres obres sumen una inversió de 35 milions d'euros.

Josep Rull ha recordat que la Generalitat tenia damunt la taula un projecte d'ampliació de la C-58 que preveia una inversió de 200 milions d'euros, el qual ha reconegut que a dia d'avui és inassumible. "Hem après molt de la crisi", ha apuntat el conseller, admetent que "no es pot fer un altre carril Bus VAO com es va fer, perquè són obres grandiloqüents amb un retorn molt baix". Per aquest motiu, Rull ha defensat l'aposta per actuacions en punts concrets de la C-58, amb l'objectiu d'afegir noves millores "quan hi hagi més disponibilitat pressupostària".Així, aquest proper dilluns s'obrirà la licitació de l'ampliació de la C-58 entre Terrasa Est i l'enllaç de Sabadell Centre. En aquest tram, la inversió prevista és de 10,3 milions d'euros per crear un tercer carril al tronc de l'autopista i perllongar el carril lateral d'accés que existeix actualment a l'altura d'una benzinera, convertint-lo en un carril de trenat. A efectes pràctics, la C-58 passarà a tenir quatre carrils en aquest punt, de manera que el temps de trajecte es calcula que passarà de poc més de 9 minuts a ser d'una mica més de 3, segons el conseller. "És un estalvi considerable", ha subratllat Rull.D'altra banda, a l'abril la Generalitat obrirà la licitació de l'ampliació del tram comprès entre el nus de Sant Pau de Riusec i Badia del Vallès, on hi ha l'enllaç amb la B-30 i l'AP-7. Aquí s'hi invertiran 7,6 MEUR per construir dos nous carrils pels vehicles que es dirigeixin cap a la B-30 i l'AP-7, reservant els tres carrils actuals al trànsit que continua en direcció a Barcelona. El conseller ha admès que actualment existeix "una entrada molt precària, amb un sol carril que es bifurca". Amb l'ampliació, en aquest tram la C-58 tindrà cinc carrils, de manera que s'estima que per fer el trajecte de Sant Pau a Badia es passarà dels actuals 4 minuts a poder-lo recórrer en poc més d'un minut i mig.Josep Rull ha aplaudit l'inici de totes les obres per a la propera tardor, recordant que el trànsit que absorbeix la C-58 a l'altura de Terrassa és "dels més elevats de Catalunya". En concret, es calcula que en aquest punt l'autopista arriba amb una mitjana de 30.000 vehicles, als quals se n'afegeixen aproximadament uns 20.000 a l'entrada de Can Parellada. A aquests 50.000, a més, es calcula que se'n sumen uns altres 20.000 o 30.000 a Sabadell, bona part dels quals van en direcció a la B-30. "Es tracta d'endreçar el trànsit amb els nous carrils, permetent que els vehicles que entren a Terrassa no afectin el tronc de la via i que els 20.000 que entren a Sabadell i surten poc després tampoc repercuteixin al trànsit central", ha resumit el conseller. Millores en l'accés als polígons de TerrassaAl mateix temps, Rull ha explicat que les dues actuacions que començaran a la tardor es complementaran amb una tercera obra que millorarà l'accés als polígons de Can Parellada, Santa Margarida, Terrassa Est i a la carretera BP-1503 a les Fonts i Rubí. En aquest punt es construirà un lateral amb dos carrils de trenat, que enllaçaran les sortides i accessos de Sant Quirze i Terrassa Est, fent que la C-58 en aquest punt passi a tenir quatre carrils. En aquest cas, la inversió prevista és de 15,7 milions d'euros i la Generalitat preveu obrir la licitació al llarg d'aquest 2017.Reforç del transport públicDe forma simultània a les millores de la C-58, el Departament de Territori i Sostenibilitat preveu reforçar la capacitat del transport públic. "Si només ampliéssim l'autopista sense millorar el transport públic, aquesta actuació quedaria neutralitzada", ha dit Josep Rull, assegurant que el Govern contempla un reforç del servei a la línia R4 de rodalies. Alhora, coincidint amb la propera posada en marxa de les tres estacions noves dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) a Sabadell, la Generalitat també preveu la compra de 15 nous combois per incrementar la freqüència de pas.