Les marques d'alimentació recuperen vendes respecte a les marques blanques

Les grans marques d'alimentació comencen a veure una mica de llum al final del túnel de la crisi. El 2009 va ser un any nefast. Van haver de veure com les marques blanques els hi menjaven quota de mercat. Ara, han registrat els primers indicis de recuperació de vendes. Les grans empreses alimentàries diuen que entenen els consumidors que adquireixen marques blanques per necessitats. Als que no, els hi recorden que comprar marca és pensar en el futur del país.
Les marques d'alimentació recuperen vendes respecte a les marques blanques
Barcelona

Les marques d'alimentació recuperen vendes respecte a les marques blanques

Les grans marques d'alimentació comencen a veure una mica de llum al final del túnel de la crisi. El 2009 va ser un any nefast. Van haver de veure com les marques blanques els hi menjaven quota de mercat. Ara, han registrat els primers indicis de recuperació de vendes. Les grans empreses alimentàries diuen que entenen els consumidors que adquireixen marques blanques per necessitats. Als que no, els hi recorden que comprar marca és pensar en el futur del país.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
L'escola de negocis ESADE calcula que les grans marques de consum aporten a l'economia espanyola 14 vegades més que les anomenades marques blanques. Ho afirma un estudi que s'ha presentat aquest dijous i que ha aplegat els principals directius dels grans fabricants.

Toni Seijo, director tècnic del centre de la marca d'ESADE, afirma que els diners que els consumidors paguen per productes de marca "serveixen per tenir més ocupació, de millor qualitat en termes salarials i de condicions-" i per invertir en I+D. El president de Danone Espanya demana un exercici de conscienciació al consumidor. "Comprant marca blanca no serà com construirem país", ha dit.

Les grans empreses alimentàries diuen que estan més tranquil·les que al començament de la crisi, quan les marques blanques ocupaven més quota de mercat. El director general de Gallina Blanca, Jordi Franch, creu que s'ha entrat en "una període d'estabilitat. Alguns mercats estan recuperant participació els productes de marca. Per altra banda, en els últims mesos també observem que els mercats sembla que comencen a donar senyals de reprendre el creixement".

Per recuperar vendes i quota, molts fabricants han hagut d'abaixar preus i, en alguns casos, per quadrar els números, fins i tot produir per a marques de distribució.


VÍDEOS RELACIONATS