Les Glòries supera sense gaires problemes el primer laborable sense trànsit a la rotonda inferior

Els 54.000 vehicles que cada dia passaven per l'anella inferior de la plaça ara poden utilitzar la quadrícula de carrers alternatius, compresa entre Aragó, Independència, Bolívia i Castillejos. El 22 de febrer, començarà la demolició del tambor viari.
Les Glòries supera sense gaires problemes el primer laborable sense trànsit a la rotonda inferior
Barcelona

Les Glòries supera sense gaires problemes el primer laborable sense trànsit a la rotonda inferior

Els 54.000 vehicles que cada dia passaven per l'anella inferior de la plaça ara poden utilitzar la quadrícula de carrers alternatius, compresa entre Aragó, Independència, Bolívia i Castillejos. El 22 de febrer, començarà la demolició del tambor viari.
Redacció
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Primera prova de foc superada. El primer dia laborable amb les restriccions de trànsit a la rotonda de superfície del nus de les Glòries, un pas significatiu en la transformació d'aquesta plaça barcelonina, ha començat sense gaires problemes de trànsit, tot i que a l'hora punta, cap a les vuit i quarts de nou, hi ha hagut una mica més d'intensitat, amb algunes aturades intermitents. Aquest cap de setmana tampoc hi ha hagut afectacions importants, per l'escàs volum de circulació.

Els 54.000 vehicles que cada dia passaven per l'anella inferior de la plaça poden utilitzar la quadrícula de carrers alternatius compresa entre Aragó, Independència, Bolívia i Castillejos. El director de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Adrià Gomila, ha assegurat que el matí ha transcorregut "amb normalitat" i que "els conductors estan aprenent els nous itineraris". "Com qualsevol zona d'obres, la recomanació és evitar-la, però s'hi pot seguir passant per connectar entre barris i entrar i sortir de la ciutat", ha afegit.

Segona prova de foc, el dia 22

De tota manera, es preveu que els problemes importants vindran a partir de dissabte que ve, el 22 de febrer, quan començaran les tasques de demolició del tambor, construït a començaments dels anys 90. Llavors, els vehicles que entrin per l'autopista del Maresme ja no podran fer servir la rotonda elevada i el trànsit es desviarà cap a la rotonda inferior, on hi haurà semàfors.

La meitat del tambor de les Glòries, la de cantó mar, es tancarà aquest dia per començar-ne la demolició, i l'altra meitat, la de muntanya, es farà servir per facilitar la sortida de Barcelona dels vehicles.

Alternatives i consells

A part de l'anella quadrangular per absorbir el trànsit que ara passa per les Glòries, també s'habilitaran diversos trajectes alternatius que passen per carrers com Marroc, Tànger, Alí Bei, Bac de Roda, Llacuna i Espronceda per entrar a la ciutat, i Consell de Cent, Marina, Sancho de Ávila i Llacuna per sortir-ne.

El consistori recomana als conductors canviar els hàbits a l'hora d'entrar i sortir de la ciutat, i que en comptes d'anar per les Glòries optin per alternatives com les Rondes, surtin de la Meridiana per Aragó i accedeixin a aquesta avinguda des de Consell de Cent.

També insta els ciclistes a no passar per les Glòries i utilitzar els carrils bici dels carrers Sancho de Ávila i Consell de Cent.

Pel que fa al transport públic, la sortida de l'estació de metro de Glòries que dóna a la part central de la plaça queda anul·lada provisionalment, el Trambesòs funcionarà amb normalitat i hi haurà canvis temporals en algunes línies d'autobús: 7, 12, 60, 92, 192 i els serveis nocturns N2 i N7.

L'ajuntament ha iniciat una campanya per informar dels recorreguts alternatius a les Glòries amb la distribució de 220.000 fulls.

N'hi ha per anys

La segona fase de les obres començarà el juny, amb l'enderrocament de l'anell en sentit muntanya i la tercera, al setembre, quan s'iniciaran les tasques d'urbanització provisional de la plaça.

Més endavant vindrà el soterrament del trànsit de la Gran Via i finalment, de cara al 2018, la plaça deixarà de ser un nus viari per convertir-se en un gran parc només per a vianants i ciclistes.

VÍDEOS RELACIONATS