Les empreses barcelonines busquen sòl industrial a la demarcació de Girona

A la rodalia de Barcelona cada vegada hi ha menys sòl industrial i el poc que queda és massa car. Un estudi realitzat per una consultoria immobiliària reconeix que la pujada de preu de les naus industrials va ser menor l'any passat que en anteriors exercicis. Però, tot i això, les empreses ja busquen terrenys en una segona o tercera anella, on els preus són més baixos. Les comarques catalanes a tocar de la demarcació de Barcelona, com és el cas de la Selva, en surten beneficiades.
Les empreses barcelonines busquen sòl industrial a la demarcació de Girona
Santa Coloma de Farners

Les empreses barcelonines busquen sòl industrial a la demarcació de Girona

A la rodalia de Barcelona cada vegada hi ha menys sòl industrial i el poc que queda és massa car. Un estudi realitzat per una consultoria immobiliària reconeix que la pujada de preu de les naus industrials va ser menor l'any passat que en anteriors exercicis. Però, tot i això, les empreses ja busquen terrenys en una segona o tercera anella, on els preus són més baixos. Les comarques catalanes a tocar de la demarcació de Barcelona, com és el cas de la Selva, en surten beneficiades.
Actualitzat
Llogar o comprar una nau industrial a les comarques de Girona és la meitat de barat que fer-ho a la demarcació de Barcelona. Aquesta tendència, detectada per una consultora en immobles industrials, es pot constatar en el dinamisme d'aquest mercat i en l'augment de la implantació d'empreses barcelonines. Però aquests nouvinguts també han valorat la proximitat a Europa i les noves infraestructures de comunicació que s'estan construint. En aquest sentit, la Selva és una comarca privilegiada. Només a la Selva estan programades, urbanísticament, unes 700 hectàrees de polígons industrials. El que sí que falta són solars de grans dimensions per poder-hi encabir grans factories. Al setembre, s'haurà acabat la urbanització del Centre Logístic de Mercaderies de Vilobí d'Onyar, a la confluència de l'aeroport, la Nacional II, l'autopista, l'Eix Transversal i el TGV. A hores d'ara, la meitat dels solars ja estan venuts o emparaulats.