Imatge d'arxiu de la producció d'oli d'oliva a la Cooperativa de Maials. Imatge del 29 d'octubre del 2015. (Horitzontal)
Imatge d'arxiu de la producció d'oli d'oliva a la Cooperativa de Maials. Imatge del 29 d'octubre del 2015. (Horitzontal)

Les cooperatives preveuen que la producció d'oli a Catalunya serà prop d'un 30% superior que en la darrera campanya

ACN Lleida.-La Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) preveu un increment del 28,4% en la producció d'oli d'oliva a Catalunya per aquesta campanya que se situarà en les 34.800 tones, respecte a les 27.100 tones de l'any anterior. D'aquesta manera, la d'enguany serà una campanya lleugerament per damunt d'una collita mitjana, que és d'unes 32.000 tones d'oli. Tot i que algunes zones de les comarques de Tarragona es veuran "sensiblement afectades" per la manca de pluges, la demarcació registrarà l'increment de producció més important arribant a les 26.000 tones d'oli, un 48% més que l'any passat (17.500 tones). A les comarques de Lleida, l'olivera de secà es veurà "greument afectada" i es preveu un descens del 18%, passant de les 8.500 tones de la campanya passada a les 7.000 tones d'aquesta. A Girona i Barcelona, la FCAC es preveu una collita d'unes 1.800 tones d'oli.

El responsable d'oli d'oliva de la FCAC, Toni Galceran, ha explicat que abans de l'estiu, s'esperava superar les 40.000 tones d'oli, fet que hauria suposat una "collita rècord", però "a molt llocs de Catalunya han patit més de quatre mesos sense pluges". "Les zones de secà i sense reg de suport estan greument afectades i, tot i la pluja de les últimes setmanes, ja no podran recuperar la producció", ha remarcat.Galceran argumenta l'increment global perquè "malgrat que ha plogut tard, al Baix Ebre-Montsià, que és la zona productora de Catalunya amb un major volum, es podrà recuperar una part important de la collita".Tant a l'estat espanyol com a altres països productors -Itàlia, Grècia, Tunísia, Marroc i Síria- es preveuen descensos de la producció. Aquest factor junt amb la tendència a l'estabilitat en el consum mundial d'oli d'oliva podrien fer preveure, també, una campanya amb estabilitat de preus, segons el responsable de la FCAC.

Anar al contingut