Les carreteres catalanes viuen l'èxode d'agost més tranquil i esglaonat dels últims anys

Ha arribat l'agost i, amb aquest mes, l'èxode vacacional més massiu de tot l'estiu. L'"operació sortida", però, ha estat tan esglaonada que fent una ullada a les carreteres catalanes pràcticament no semblava principis d'agost i a penes s'han registrat retencions, més enllà de cues menors en alguns punts, especialment al corredor del Mediterrani. Res a veure amb el monumental col·lapse que va viure l'autopista en direcció sud l'any passat malgrat que, paradoxalment, en aquella ocasió havien sortit menys cotxes que avui. El que sí que hi ha hagut al començament del segon dia de la sortida de vacances ha estat un violent accident que ha obligat a tallar l'AP-7 a primera hora del matí a l'altura de Sant Celoni. En el sinistre han mort dues persones i dues més estan ferides greus.
Les carreteres catalanes viuen l'èxode d'agost més tranquil i esglaonat dels últims anys
Barcelona

Les carreteres catalanes viuen l'èxode d'agost més tranquil i esglaonat dels últims anys

Ha arribat l'agost i, amb aquest mes, l'èxode vacacional més massiu de tot l'estiu. L'"operació sortida", però, ha estat tan esglaonada que fent una ullada a les carreteres catalanes pràcticament no semblava principis d'agost i a penes s'han registrat retencions, més enllà de cues menors en alguns punts, especialment al corredor del Mediterrani. Res a veure amb el monumental col·lapse que va viure l'autopista en direcció sud l'any passat malgrat que, paradoxalment, en aquella ocasió havien sortit menys cotxes que avui. El que sí que hi ha hagut al començament del segon dia de la sortida de vacances ha estat un violent accident que ha obligat a tallar l'AP-7 a primera hora del matí a l'altura de Sant Celoni. En el sinistre han mort dues persones i dues més estan ferides greus.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
L'"operació sortida" d'agost s'ha tancat a les tres de la tarda amb una valoració per part del Servei Català del Trànsit del tot satisfactòria. Els dos dies de màxima alerta per la sortida de prop de mig milió de vehicles de Barcelona i la seva àrea metropolitana s'han saldat sense retencions ni embussos d'importància, gairebé menys que un cap de setmana normal.

L'explicació d'aquesta fluïdesa no és que la gent s'ha quedat a casa, perquè es calcula que el 98% dels vehicles previstos ja han sortit. El motiu ha estat una sortida progressiva que ja va començar divendres al matí. També hi ha influït el tercer carril de l'AP-7 entre el Vendrell i Tarragona, que ha entrat en funcionament fa poc. El desdoblament de la C-35 entre Vidreres i Llagostera també ha facilitat la conducció, en aquest cas en sentit nord per accedir a la Costa Brava.

Els punts de més trànsit al llarg del matí han estat a l'AP-7 en els dos sentits de circulació, amb fins a set quilòmetres de cues a Martorell i el Papiol, tres més a Tarragona i fins a onze en sentit Girona. Més al nord, hi ha hagut nou quilòmetres de cua a la N-145, a les Valls de Valira, en direcció a Andorra. La frontera hispano-andorrana va estar tancada des de les vuit del vespre de divendres a causa del desbordament del riu Runer després d'una tromba d'aigua que va caure al Principat i no s'ha reobert fins poc després de les nou del matí.

També s'ha hagut de tallar des de la matinada fins a primera hora del matí l'AP-7 en direcció Barcelona a l'altura de Sant Celoni després d'un xoc frontal entre dos vehicles en el qual han mort un ciutadà espanyol i un altre de francès. Dues persones més de nacionalitat francesa han resultat ferides de gravetat.

Tres morts a les carreteres


L'accident ha passat a les quatre de la matinada a l'AP-7, a l'altura de Sant Celoni, quan el conductor d'un Seat Ibiza que circulava en direcció a Girona ha envaït el carril contrari a través d'un pas de mitjana i ha xocat amb un Peugeot amb matrícula francesa. Els tres carrils en direcció a Barcelona han estat tallats durant més de tres hores perquè ha estat molt difícil treure els ocupants dels vehicles sinistrats.

A les autopistes trobem passos de mitjana aproximadament cada tres quilòmetres. En aquest tram de l'AP-7 la majoria són amb cadenes, però ara tant en aquesta com en altres vies ja se'n col·loquen de nous amb barreres desmuntables o abatibles. Amb aquests altres sistemes, en el cas que un vehicle es desviï i xoqui, els que circulen en direcció contrària estan més protegits.

D'altra banda, un home ha mort aquest dissabte a la tarda a Seva després que el cotxe que conduïa sortís de la via i xoqués contra un arbre per motius que encara no se saben.

NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS