Accident de trànsit.
Gairebé la meitat dels morts a la carretera el 2013 havien consumit alcohol o drogues.
Barcelona

Les autoescoles proposen retirar el carnet a alcohòlics i drogoaddictes

El president de la Confederació Espanyola d'Autoescoles proposa retirar el permís de conduir a alcohòlics i drogoaddictes

Actualitzat

Govern i autoescoles obren el debat sobre la taxa d'alcoholèmia. Aquest divendres, el conseller Espadaler va apostar per implementar arreu d'Europa una taxa d'alcohol zero per reduir el nombre d'accidents. Des de la Confederació Espanyola d'Autoescoles (CNAE) van més enllà i proposen retirar el permís de conduir a alcohòlics i drogoaddictes.

En declaracions a Catalunya Informació, el president de la CNAE, José Miguel Báez, argumenta que "un senyor que consumeix alcohol o drogues no ha de tenir el permís de conduir". Recorda que "hi ha persones que tenen un problema, són alcoholics o drogoaddictes". Báez defensa aquesta mesura per reduir la sinistralitat a les carreteres.

Segons la Memòria de l'Institut Nacional d'Estadística, gairebé la meitat dels conductors morts l'any passat a la carretera havien consumit alcohol o drogues.

Primer imputat per la nova llei

Báez aplaudeix la nova llei de trànsit, en vigor des del dia 9 de maig, però lamenta que no s'obligui tots els ciclistes a circular sempre amb casc.

El mateix dia que entrava en vigor, els Mossos d'Esquadra van imputar un conductor. És un home de 42 anys, veí de Masquefa. Se l'acusa d'un delicte de conducció sota els efectes de l'alcohol, ja que va donar un resultat de 0,58 mil·ligrams per litre d'aire espirat.

El conductor va estar implicat en un accident sense ferits a l'A-2, a l'alçada de Castellbisbal, al Vallès Occidental. L'home va pedre el control del seu turisme i va envair dos carrils de circulació del mateix sentit de la marxa fins a topar amb la tanca de protecció lateral de la via.

Amb la nova legislació, la conducció sota els efectes de l'alcohol suposa, en l'àmbit administratiu, una sanció econòmica de 1.000 euros i la pèrdua de sis punts del carnet de conduir. En l'àmbit penal, els conductors han d'afrontar una condemna de 3 a 6 mesos de presó, o bé una sanció econòmica que s'ha de pagar de manera periòdica durant un termini de 6 a 12 mesos, o bé treballs en benefici de la comunitat de 31 a 90 dies. A més, també pot comportar la privació del carnet de conduir d'un a quatre anys.

Començar a conduir als 17 anys?

El president de la Confederació Espanyola d'Autoescoles també suggereix abaixar als 16 o 17 anys l'edat per començar a conduir. José Miguel Báez es mostra partidari de seguir el model alemany, on els joves de 17 anys es formen a l'autoescola, passen un examen i llavors poden començar a conduir acompanyats d'un major d'edat.

El model alemany, implantat el gener del 2011, permet conduir des dels 17 anys en hores convingudes, a velocitats més reduïdes, i el conductor novell sempre ha d'anar acompanyat d'un altre que tingui, almenys, 5 anys d'experiència.

El conseller d'Interior, Ramon Espadaler, ho ha descartat.

Anar al contingut