Barcelona

Les associacions de defensa dels consumidors animen els passatgers del Prat a presentar reclamacions

Milers de persones han quedat afectades per la vaga del Prat. Un cop superades les hores d'espera i els problemes per l'aturada, l'escenari que es presenta és poc engrescador: reclamar. Tot i les dificultats que es presenten, les associacions de consumidors recomanen denunciar els fets i ser ferms amb les indemnitzacions. L'Agència Catalana de Consum ha enviat inspectors a l'aeroport per conèixer de primera mà la situació que es vivia al Prat i pensa sancionar totes les companyies que no han complert amb la normativa europea que obliga a donar allotjament, aliments i assistència telefònica als afectats. A partir de dilluns també assessoraran i atendran qui ho necessiti.

Actualitzat
Tant la Unió de Consumidors de Catalunya com l'Agència Catalana de Consum animen els afectats que presentin denúncies. Pel seu compte, aquests dos organismes també pensen demanar responsabilitats a qui ha ocasionat el conflicte.

Segons Enric Aloy, director de l'Agència Catalana de Consum, tots els afectats poden reclamar que se'ls retornin els diners. A més, si el fet de no haver pogut anar de vacances ha provocat altres perjudicis, com la pèrdua d'altres vols o pèrdues econòmiques per la feina poden demanar danys i perjudicis. Aloy s'ha compromès a donar servei a totes aquelles persones que tinguin dificultats per aconseguir les indemnitzacions.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut