Madrid

Les associacions de consumidors critiquen Ryanair i aconsellen als clients reclamar

Les associacions de consumidors han criticat durament Ryanair per l'anunci que ha fet la companyia aèria de no permetre comprar bitllets a través d'altres portals. La FACUA ha llançat una crida als usuaris de Ryanair perquè reclamin el dret a tenir el seu viatge, a obtenir una alternativa o que els retornin els diners del bitllet i totes les despeses o perjudicis derivats en cas que els anul·lin algun viatge. El portaveu de la Comissió Europea, Ton van Lierop, ha dit aquest dilluns que Brussel·les investigarà la decisió de Ryanair per saber si es vulnera els drets dels consumidors. La companyia ha assegurat que començarà les cancel·lacions "durant aquesta setmana" i que retornarà el cost dels bitllets als afectats. Atrápalo, e-Dreams i Rumbo asseguren que no tenen cap constància de cap cancel·lació.

Actualitzat

La FACUA-Consumidors en Acció han informat que denunciaran la companyia aèria per incomplir les seves obligacions contractuals amb els usuaris i cancel·lar reserves unilateralment si Ryanair anul·la alguna de les reserves fetes a través d'altres portals d'agències de viatges en línia aliè a la companyia aèria.

Des de l'OCU, el portaveu Antonino Joya ha assegurat que la companyia incorreria "en la violació d'una sèrie de drets importants" per als consumidors per la cancel·lació de les reserves de vols en cas que Ryanair complís l'amenaça. En aquest sentit, la FACUA ha recordat que des del moment en què una companyia aèria emet un bitllet, independentment de qui hagi estat l'intermediari, té una obligació contractual amb el passatger.

Ryanair i les anul·lacions

La companyia de baix cost ha anunciat que començarà aquesta setmana les cancel·lacions de bitllets contractats a través de tercers. No obstant això, sembla que aquest dilluns es podrien haver començat a anul·lar les reserves dels seus vols realitzades a través de l'operador Bravofly. El director de Comunicacions de Ryanair, Stephen McNamara, ha qualificat d'"il·legals" les reserves de bitlllets fetes per aquesta companyia amb seu a Amsterdam, Holanda, i que també disposa d'un web en espanyol.

L'aerolínia de baix cost també hauria començat accions contra l'operador alemany V-Tours, i també estudia fer-ne contra altres companyies europees com l'espanyola e-Dreams, perquè, segons Ryanair, ofereixen informació errònia i cobren tarifes més altes que les seves.

La companyia reconeix que "les molèsties causades als usuaris a curt termini seran enormes", però han remarcat que tornaran íntegrament el preu dels bitllets, bé al comprador o bé als operadors.

e-Dreams parla de "soroll mediàtic"

L'agència de viatges espanyola e-Dreams ha assegurat que l'amenaça de Ryanair és "pur soroll mediàtic". El director general d'e-Dreams, Javier Bellido, ha explicat que si les amenaces es fan efectives emprendran mesures judicials. "Ryanair ja ens té acostumats a aquestes coses, amb un conseller delegat (Michael O'Leary) que es disfressa de torero. NO li ha importat espantar els seus clients, que s'han sentit amenaçats", ha subratllat Bellido.

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut